אנבידיה | פיצ'ר

לא מחכה לרגולטור הסיני: ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, קובע מזוזה ביקנעם

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, השתתף בטקס חנוכת הבניין החדש של חברת מלאנוקס ביקנעם אתמול • עסקת המכירה של מלאנוקס לאנבידיה עדיין זקוקה לאישור הרגולטור הסיני

איל וולדמן, ג'נסן הואנג וסימון אלפסי / צילום: יוסי מסה
איל וולדמן, ג'נסן הואנג וסימון אלפסי / צילום: יוסי מסה

מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מתחממת ומגבירה את חששות המשקיעים בנוגע לקבלת אישור הרגולטור הסיני למכירת חברת מלאנוקס לאנבידיה, אך במלאנוקס ובאנבידיה מצאו אתמול סיבה טובה לחגיגה. הבניין החדש של מלאנוקס ביקנעם נחנך אתמול, ובטקס חנוכת הבניין השתתפו איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס; ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה; וסימון אלפסי, ראש עיריית יקנעם, לצד מאות מעובדי החברה.

אבן הפינה להקמת הבניין החדש הונחה בטקס שנערך לפני קצת מעל 3 שנים, ואלפסי ציין את המהירות שבה קם המבנה: "את זה רק מלאנוקס ואיל וולדמן יכולים לעשות", הוא הכריז (אם כי בטקס ב-2016 העריכו המשתתפים שהבניין יאוכלס כבר ב-2018).

וולדמן עצמו אמר כי "אנחנו גאים להיות המעסיק הכי גדול ביקנעם. יש גם תכנון לבנות קמפוס ולפתוח בניינים נוספים, כך שאולי יהיה קמפוס של אנבידיה ומלאנוקס בעתיד".

הואנג בירך ואמר כי "בזכות מלאנוקס, יקנעם מוכרת בכל העולם. אני נרגש להצטרף אליכם לגזירת הסרט וקביעת המזוזה". הבניין החדש, בן 9 קומות ומשתרע על כ-34 אלף מטרים (17 אלף לחניונים ו-17 אלף למשרדים), יכיל בשלב הראשון כ-500 עובדים. בבניין ישנה קומת מעבדות מתקדמות ומעבדות שרתים וכמו כן, שלושה גשרים בקומות 2,4,6 המחברים אותו לבניין המרכזי של מלאנוקס. הבניין בבעלות חברת מליסרון והוא נשכר על-ידי מלאנוקס לטווח ארוך. את הבניין תכנן רועי סקורקא, והאדריכל האחראי לפרויקט הוא אורי הלוי. 

מלאנוקס  נסחרת בנאסד"ק בשווי 5.9 מיליארד דולר ומחיר המניה שלה נמוך כיום ב-13.6% ממחיר העסקה, על רקע החשש מעיכובים. היקף הרכישה הוא 7.36 מיליארד דולר.

"לא סתם עוד עסקה": איילון תמשיך ותבטח את תלמידי ישראל

שנת הלימודים תש"ף בפתח, ובמכרז של החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי לביטוח תאונות אישיות של כלל התלמידים בישראל, זכתה בפעם השנייה ברציפות איילון חברה לביטוח.

מדובר בסך פרמיה מוערכת של כ-125 מיליון שקל לשנה, ובסך הכל כ-375 מיליון שקל למשך תקופה של שלוש שנים. הביטוח הוא קבוצתי, והוא מוענק לתלמידים באמצעות הרשות המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד הלימודים. נציין ונזכיר כי החברה המבטחת מחויבת להוציא להורי כל תלמיד ותלמידה עותק של פוליסת הביטוח שלו וכמו כן גם טופס גילוי נאות עם פרטים כלליים על הפוליסה ועיקרי הכיסויים הכלולים בה. כאמור, איילון, בראשות המנכ"ל אריק יוגב, זכתה במכרז זה בפעם השנייה.

יוגב הכריז בעניין זה כי "מדובר בילדים של כולנו ומבחינתי זו לא סתם עוד עסקה". עוד נמסר מאיילון, כי עסקה זו מצטרפת לעסקת ביטוח התאונות האישיות של ציבור סוכני הביטוח בישראל.