הסיבוב של פרנסיסקו פרטנרס: 200% תוך ארבע שנים

פרנסיסקו פרטנרס היא קרן השקעות פרטית שהצליחה למכור את קליקסופטוור תמורת 1.35 מיליארד דולר – סכום שגבוה פי שלושה מזה ששילמה בעבורה ארבע שנים קודם לכן

אקזיט/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אקזיט/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המנצחת הגדולה של עסקת קליקסופטוור-סיילספורס היא פרנסיסקו פרטנרס, קרן השקעות פרטית שהצליחה למכור את החברה תמורת 1.35 מיליארד דולר - סכום שגבוה פי שלושה מזה ששילמה בעבורה ארבע שנים קודם לכן.

קליקסופטוור הייתה חברה ציבורית, והקרן שילמה בעבורה 438 מיליון דולר, שווי ששיקף פרמיה של 45% על מחיר המניה בשלושת החודשים שקדמו לעסקה, פרמיה שנראתה בזמנו נדיבה במיוחד.

לעתים קרובות השבחת החברות כוללת תהליכי התייעלות אגרסיביים, אך נציג הקרן בארץ, ערן גורב, אמר היום ל"גלובס" כי הקרן בעיקר חיזקה את הפעילות הקיימת. "החברה הייתה טובה מלכתחילה, אז היה עם מה לעבוד. המשכנו לעבוד עם החברה על המעבר לענן, וסייענו לה לחזק את כל ההיבטים הקשורים לשיווק ומכירות - איך מגיעים ללקוחות, חיזוק הקשר עימם, תמיכה בהם וכו'. כמו כן, עזרנו לחזק את שיתוף הפעולה עם סיילספורס ולקחת אותו צעד אחד קדימה".

גורב סירב להתייחס לאופציות שיש או שאין לעובדים בחברה אך אמר כי "עובדים שהם בעלי אופציות בחברה או בעלי מניות נהנים מזה במסגרת היותם בעלי מניות. בדרך כלל, בלי להתייחס לעסקה הזאת, נהוג שהעובדים נהנים מעסקאות כאלו".

פרנסיסקו פרטנס מנהלת כיום קרוב ל-15 מיליארד דולר במספר קרנות, ומשקיעה בחברות בעולמות הטכנולוגיה. בפברואר מכרה הקרן את השליטה בחברת הסייבר ההתקפי NSO לפי שווי פעילות שמתקרב למיליארד דולר, לאחר שרכשה את המניות ב-130 מיליון דולר חמש שנים קודם לכן. באותם ימים הובילה הקרן השקעה בסטארט-אפ הישראלי רדיס לאבס (Redis Labs), שמפתח בסיס נתונים מהיר. לפני חודשיים רכשה הקרן את השליטה בחברת LiveU לפי שווי של 200 מיליון דולר. LiveU פיתחה מערכת לשידור וידיאו על רשתות סלולריות, במקום רשתות לווייניות.