יועץ מחזיקי אג"ח אפריקה: הצעת זאבי היא בעלת השווי הגבוה ביותר

באסיפת מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל שהתכנסה היום הוצגו שלוש הצעות ההסדר הנפרדות של מבטח שמיר, לפידות קפיטל וגד זאבי • היועץ הכלכלי רו"ח איציק עידן ציין כי הצעת זאבי היא בעלת שווי כלכלי גבוה יותר, אולם בפער קטן

גד זאבי / צילום: ליאור מזרחי
גד זאבי / צילום: ליאור מזרחי

אסיפת מחזיקי אגרות החוב של חברת אפריקה ישראל, התכנסה היום (ה') לדיון בשלוש הצעות הרכישה שקיבלה החברה ממבטח שמיר של מאיר שמיר, מלפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג ומגד זאבי.

את האסיפה פתחו גד זאבי ועורכת דינו עיינה וקסלר ממשרד שמעונוב ושות'. וקסלר הציגה את ההצעה, כפי שפורסמה לפני ימים אחדים, ונשאלה לגבי האפשרות שבנק דיסקונט לא יאשר לשעבד את מניות אפריקה מגורים לטובת האג"ח שמבקש זאבי להנפיק בהסדר המוצע על ידו. בתגובה, אמר זאבי כי במקרה כזה יתבצע פירעון מוקדם של החוב דיסקונט וכך ישוחררו המניות וניתן יהיה לשעבדם .

עוד ציין זאבי כי לכתבי אישום אפשריים נגד דניה סיבוס ובכיריה לא תהיה כל השפעה על השלמת ההסדר החברה האם אפריקה ישראל .

שני עלה לדבר אמיר תירוש, מנכ"ל לפידות קפיטל שהגיע עם עורך הדין של החברה צורי לביא. תירוש הבהיר כי נכון להיום לפידות עם אפס חוב פיננסי וכל הנכסים שלה חופשיים.

בהמשך סקר תירוש את הצעת לפידות שפורסמה בימים האחרונים וטען כי מדובר בהצעה הטובה ביותר. הוא גם הדגיש כי בלפידות מאמינים בדניה סיבוס וכי אין כל כוונה להפריד ממנה את החברה הבת, אפריקה מגורים.

הוא הוסיף כי במקרה שהבנקים לא יאשרו להעביר למחזיקים 20 אחוז ממניות אפריקה מגורים כפי שנרשם בהצעה, יועברו למחזיקים נכסים חלופיים כדוגמת מזומן או אגרות חוב עם בטוחות. עוד ציין תירוש כי לפידות הציעה להעמיד מיידית פיקדון להבטחת התחייבויותיה.

תירוש גם הבהיר כי לפידות מתחייבת לקחת על עצמה את התחייבויותיה האפשריות של דניה סיבוס בארה"ב, בהיקף מוערך של 40 מיליון שקל, אולם הדגיש כי מסיבה זו מבקשת לפידות זכות וטו על כל הצעת פשרה שתגיע לפתחה של דניה סיבוס במהלך תקופת המשא ומתן על ההסדר המפורט.

אחריו עלה לדבר ארז מלצר, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל והיום נציגה של חברת מבטח שמיר. מלצר הבהיר שמבטח שמיר נמצאת לאחר מגעים עם כל הבנקים וכבר קיבלה כמעט מכולם (למעט שניים קטנים לדבריו) אישור להעברת 14 אחוז ממניות אפריקה מגורים לידי המחזיקים, כפי שמופיע בהצעת ההסדר שלה.

מלצר הוסיף כי אנחנו מכירים את כל החשיפות המשפטיות, גם של דניה סיבוס וגם של אפריקה ישראל, ובגלל זה החשיפה של דניה סיבוס במיאמי. הוא הדגיש כי מבטח שמיר לוקחת על עצמה את על החשיפות המשפטיות הקיימות ולא רואה סיבה שאלו יפגעו בהשלמת ההסדר .

הוא ציין עוד כי מבטח שמיר היא חברה ציבורית שאינה תלויה בהשגת מימון לצורך ביצוע העסקה. הוא נשאל על העמדת פיקדון לטובת המחזיקים אולם לא נתן התחייבות לכך.

בתגובה ציין בא כוח נציגות האג"ח, גיא גיסין, כי דרישת המחזיקים היא שהמציע שייבחר בהצבעה האינדיקטיבית, יעמיד פיקדון של 20 מיליון שקל להבטחת תשלום קיומו של ההסדר.

בהמשך, הציג היועץ הכלכלי של הנציגות, רו"ח איציק עידן מבייקר טילי, ניתוח השוואתי לשלוש הצעות שהוגשו למחזיקים. לפי רו"ח עידן, הצעת מבטח שמיר מוערכת על ידו בשווי של 1.121 מיליארד שקל, מתוך זה תמורות מיידיות של 950 מיליון שקל .

את הצעת זאבי העריך רו"ח עידן לפי שווי של 1.134 מיליארד שקל, מתוכה 1 מיליארד שקל בתמורה מיידית. את הצעת לפידות העריך רו"ח עידן ב-1.123 מיליארד שקל, מתוכה 952 מיליון שקל כתמורה מיידית למחזיקים.

כך, שבשורה התחתונה מדובר לפי שעה על הצעות דומות למדי, עם יתרון קל בשווי הכלכלי להצעת זאבי, לפי האומדן של בייקר טילי.