אהוד ברק: "כחול לבן ניצחה, אבל השינוי במדינה - הפסיד"

המחנה הדמוקרטי, הרשימה המכילה את מרצ עם סתיו שפיר ואהוד ברק, יוצא למתקפה נגד כחול לבן בשל נכונותה לשבת בקואליציה עם הליכוד • באירוע הושם דגש על סיסמת הקמפיין: "לא לממשלת כניעה - כן לרוב דמוקרטי" • תגובת כחול לבן: "לא נקבל ייעוץ פוליטי מאהוד ברק, שיכול להעביר קורס בזחילה אל ממשלות נתניהו"

קמפיין הבחירות של המחנה הדמקורטי
קמפיין הבחירות של המחנה הדמקורטי

המחנה הדמוקרטי, הרשימה המכילה את מרצ עם סתיו שפיר ואהוד ברק, יוצא למתקפה נגד כחול לבן בשל נכונותה של מפלגה זו לשבת בקואליציה עם הליכוד. אתמול אמר בני גנץ, יו"ר כחול לבן, כי דובר על רוטציה עם נתניהו וכי אם יוצע לו להיות ראשון ברוטציה כזו, יש על מה לדבר.

הבוקר אישרו בכחול לבן כי אין להם מניעה שבממשלה כזו . גורם במפלגה אמר ל"גלובס" כי במקרה של כתב אישום נתניהו לא יוכל לכהן כשר, ואם בתום משפטו יזוכה, ויגיע תורו לרוטציה, אין מניעה שכך יעשה. "ממשלה כזו", אומר אותו בכיר, "תוכל ליישם מדיניות נכונה עבור כל עם ישראל, ולא רק עבור צד אחד או מגזרים יחודיים".

במסיבת עיתונאים היום בבית העיתונאים בתל-אביב אמר ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כי ההתבטאות של גנץ והתמונה המשתקפת מהן מדאיגות, בכירי כחול לבן מדברים במפורש על אחדות עם הימין ועל רוטציה עם נתניהו. "זאת לא פליטת פה, זאת לא בעיית שמיעה. האמת - היא שנפלטה. משמעותה - ויתור מראש, ללא קרב, על היעד המרכזי של הבחירות הגורליות האלה, הצלת הדמוקרטיה בישראל באמצעות ממשלת שינוי. האם היא תהיה חיקוי של ממשלת נתניהו, משותקת, ספוגה בחרדה וקורבניות, מסיתה ומפלגת, שרואה רק 'עמלקים' מבחוץ ו'בוגדים' מבפנים? ממשלה שמתחבקים בה בני גנץ עם ליברמן, יעל גרמן עם ציפי חוטובלי ועופר שלח עם יריב לוין? ומי יחבק את ביטן וחיים כץ?". לדברי ברק, "הבחירות הקודמות הסתיימו בהישג של 35 מנדטים לכחול לבן ובני גנץ. כחול לבן ניצחה, אבל השינוי במדינה - הפסיד. וכעת המחנה הדמוקרטי קם כדי לשנות את זה".

באירוע הושם דגש על סיסמת הקמפיין, "לא לממשלת כניעה - כן לרוב דמוקרטי", והוצגה תמונה ובה חציו של גנץ עם תמונות בשחור לבן של נתניהו וקואליציית הימין וחציו בצבע עם ראשי המחנה הדמוקרטי.

ניצן הורוביץ אמר באירוע: "ישראל צריכה את המחנה הדמוקרטי -כדי להסתכל לימין בין העיניים ולקרוע להם את המסכות מהפנים, ולחשוף את הגזענות, את ההסתה, את השחיתות. כדי להילחם בלי פחד על הדמוקרטיה, השלום והחופש. כדי לבטל את חוק הלאום ולהבטיח שוויון לכל האזרחים. בשביל זה צריך את המחנה הדמוקרטי. אף אחד אחד לא יעשה את זה במקומנו."

סתיו שפיר הוסיפה: "מחנה השמאל והמרכז נכשל בכל פעם שהוא התקפל מול הימין. בכל פעם שקיפל את הדגלים שלו, אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית התגלגלה לתהום. אנחנו במחנה הדמוקרטי מתכוונים להילחם בלי לפחד ובלי למצמץ, כדי להחזיר לאזרחי ישראל את התקווה".

‏יו"ר איחוד מפלגות הימין, השרה לשעבר איילת שקד לא פוסלת ישיבה עם בני גנץ ועמיר פרץ. בתשובה לשאלה בנושא בתכניתנו בוקר טוב דרום אמרה: "אם זו ממשלת ימין שמי שעומד בראשה הוא איש ימין, אנחנו לא פוסלים מפלגות ציוניות. אני לא פוסלת אנשים"

תגובת כחול לבן: לא נקבל ייעוץ פוליטי מאהוד ברק, שיכול להעביר קורס בזחילה אל ממשלות נתניהו.