נפתח אתר האינטרנט למכירת קנאביס של קנזון

החברה הבורסאית הוקמה ע"י יוצאי בבילון ובהשקעתם

אלון כרמלי, יו"ר קנזון / צילום: איל יצהר
אלון כרמלי, יו"ר קנזון / צילום: איל יצהר

חברת קנזון אשר הקימה זירה מקוונת למסחר בקנאביס, ותחילה בחומר הפעיל CBD, הודיעה על פתיחת האתר שלה להרצה. בכך עומדת החברה ביעד שהציבה לעצמה להשיק את האתר ברבעון השלישי של 2019.

כעת כבר ניתן לבצע הזמנות באתר למוצרים מבוססי CBD, החומר הפעיל אך הלא-ממסטל הנמצא בקנאביס. ניתן יהיה להזמין באתר שמנים, משחות ונוזלי אידוי המכילים CBD. במספר מדינות באירופה ה-CBD הוא חוקי אף שהקנאביס כצמח שלם אינו חוקי, והחברה תוכל לשווק מוצריה במדינות אלה, וביניהן בריטניה, גרמניה, אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, דנמרק, שוויץ, שוודיה ועוד.

בעקבות ההודעה עלתה היום קנזון  5.3% והחברה נסחרת לפי שווי של 60 מיליון שקל. באופן חריג יחסית במניות קטנות בשוק ההון הישראלי, החברה תערוך שיחת ועידה מחר לספר על עסקיה.

ההודעה של החברה מגיעה בזמן שבו השוק הישראלי מתחיל לצפות מחברות הקנאביס להראות תוצאות בשטח, בנוסף לתחזיות. לכן תחילת פעילות האתר היא אבן דרך מעניינת, אם כי החברה לא ציינה מה עשוי להיות היקף ההכנסות.

קנזון התמזגה לשלד הבורסאי יוזר טרנד, וגייסה 25 מיליון שקל בהנפקה לציבור. מחיר המניה בגיוס היה 21 שקל למניה, דיסקאונט של 13% על מחיר השוק בבוקר העסקה. מניית החברה נסחרת היום במחיר של כ-14 שקל, כלומר למרות העליות המחיר נמוך ממחיר ההנפקה.

יו"ר קנזון הוא אלון כרמלי, לשעבר מנכ"ל בבילון, והמנכ"ל הוא מיכה פרידמן, גם הוא בכיר לשעבר בבבילון. בין המשקיעים נמצאים נועם לניר, יו"ר בבילון ובעל השליטה והמנכ"ל בחברת ההשקעות ליוורמור; בני שבתאי, שהיה אחד המשקיעים המובילים בחברת וייבר שנמכרה ב-900 מיליון דולר; וגיל שהם, ממייסדי החברות סופרסוניק ואיירון סורס.

פלטפורמת המסחר של קנזון שתפעל בשיטות פרסום מתקדמות (כולל, ככל הנראה, השיטות שפיתחו ודייקו חברות הפרסום באינטרנט הישראליות, שמקורן הוא בתחום שיווק אתרי ההימורים). החברה לא תייצר קנאביס בעצמה ולא תחזיק במאגר, אלא תתווך בין ספקים ללקוחות, אך המוצרים ממותגים בשמה - קנזון.