העבודה-גשר השיקו את קמפיין הבחירות: "ברבע קדנציה הספיק עמיר פרץ לעשות מהפכה"

עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס השיקו הערב את קמפיין הבחירות באופקים • "לא אתם עוזבים את הליכוד, אלא הליכוד עזב אתכם" אמר פרץ, ולוי-אבקסיס הוסיפה כי שאר המפלגות דוחקות את הנושאים החברתיים לשוליים

יו"ר מפלגת העבודה, מיר פרץ / צילום: תמונה פרטית
יו"ר מפלגת העבודה, מיר פרץ / צילום: תמונה פרטית

מפלגת העבודה-גשר בחרה להשיק הערב (ג') את קמפיין הבחירות שלה בעיירה אופקים בדרום, אחת מסמלי עיירות הפיתוח ומעוז של הליכוד.

בבחירות באפריל קיבלה כאן העבודה רק מעט יותר מאחוז אחד מהמצביעים לעומת 36% לליכוד. החרדים קיבלו 36% והרחק מאחור כחול לבן עם מעט יותר משישה אחוזים. זה לא הרתיע את עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס לפתוח שם את הקמפיין, ולהציג איש ליכוד ואיש ש"ס לשעבר התומכים בהם כעת.

צביקה אלון שהיה פעיל ליכוד אמר באירוע "ברבע קדנציה, הספיק עמיר פרץ לעשות מהפכה. כל טיל שנופל פה הוא זוכה לברכות. לא הגיע הזמן להחזיר לו על זה"? (הכוונה לטילים שמיירטת מערכת כיפת ברזל שפרץ דחף לפיתוחה כשר בטחון).

כן הוצג בכנס הרב פנחס אפריאט, איש ש"ס בעבר, שאמר כי הוא מעביר את תמיכתו לעמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס. פרץ תקף בנאומו את נתניהו ואת מי שהגדיר "תלמידיו" בנט ושקד הדוגלים במדיניות כלכלית אנטי חברתית לטענתו, ומתעלמים מהצרכים החברתיים של העם.

פרץ שהצהיר מעל לכל במה כי הוא מכוון לאלקטורט של הליכוד, זה מהשכונות ועיירות הפיתוח, אמר "אני יודע שעבור רבים מכם, הליכוד הוא מקום שקשה לעזוב. אני מכבד זאת אבל צריך לומר את האמת: לא אתם עוזבים את הליכוד, אלא הליכוד עזב אתכם."

אורלי לוי-אבקסיס, שותפתו להנהגת הרשימה אמרה כי שאר המפלגות דוחקות את הנושאים החברתיים לשוליים, לעומת העבודה -גשר שנושאים אלה בראש סדר היום שלה.

בכירי הליכוד התכנסו היום לדון במערכת הבחירות, ומהקלטות שהודלפו עלה כי חבר הכנסת גדעון סער המליץ לתקוף את בנט ושקד על היותם חסרי אחריות, ונתניהו עצמו הדגיש את הקמפיין נגד אבי ניסנקורן מכחול לבן והסכנה שימונה לשר אוצר.

גורם בכיר בליכוד אמר ל"גלובס" כי בבחירות האלה אין חזית אחת אלא כמה, ועדיין לא ברור לחלוטין במה יתמקד הליכוד, מול ליברמן, מול ימינה או מול כחול לבן. לדבריו הפעם נתניהו מתכוון לשלב יותר לפחות חלק מבכירי המפלגה בשל הביקורת שנמתחה בקמפיין הקודם על קבלת ההחלטות בפורום מצומצם של ראש הממשלה וכמה מיועציו בלבד.

בתוך כך, ח"כ עיסאווי פריג' ונועה רוטמן מהמחנה הדמוקרטי נפגשו היום ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. פריג' אמר בתום הפגישה כי "בשעה שממשלת נתניהו עושה הכל בכדי לקדם סיפוח ולסכל את פתרון שתי המדינות, אנחנו כאן כדי להעביר מסר שיש פרטנר למשא ומתן מדיני אמיתי מתוך נכונות לוויתורים."