בנימין נתניהו | פודקאסט

נתניהו ודגי הטונה באילת: מה יעלה בגורל המיזם

כפי שנחשף ב"גלובס", ראש הממשלה בנימין נתניהו הקצה תקציב של עשרות מיליוני שקלים למען פרויקט ביות דגי טונה כחולה באילת, שמאחוריו עומדים גיסו, ד"ר אמציה בן-ארצי וקרובת משפחה נוספת • משה ליכטמן התארח באולפן "גלובסטוק" בהנחיית ליאת רון, והסביר איך לדעתו המקרה מעיד על התנהלות משפחת נתניהו • האזינו

אורי אריאל (מימין), ד"ר חנה רוזנפלד, שרה ובנימין נתניהו במרכז לחקלאות ימית באילת / צילום: יוד צילומים
אורי אריאל (מימין), ד"ר חנה רוזנפלד, שרה ובנימין נתניהו במרכז לחקלאות ימית באילת / צילום: יוד צילומים

"פרויקט גידול הטונה הוא מזון העתיד, הרבה מדינות רוצות את זה" - כך הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשביקר בשבוע שעבר במרכז לחקלאות ימית (מלח"י) באילת, גוף מחקר שיקבל תקציב ממשלתי מיוחד בסך 90 מיליון שקל לצורך ניסוי מיוחד במינו: גידול להקות טונה כחולת סנפיר בשבי.

בפרויקט שותפים גיסו ואחיה של שרה נתניהו, אמציה בן ארצי, איש הייטק ותיק המושקע בכמה חברות טכנולוגיה וגם בחקלאות ימית; וד"ר חנה רוזנפלד, קרובת משפחה של נתניהו מקשרי נישואים. 

כתב "גלובס" משה ליכטמן התארח באולפן "גלובסטוק" בהנחיית ליאת רון, והסביר איך המקרה הנוכחי מעיד לדעתו על בעייתיות בהתנהלות משפחת נתניהו בכל הנוגע לקבלת החלטות.

תגובת לשכת ראש הממשלה: "אנו דוחים את הטענות המופרכות על קשר אישי של ראש הממשלה לפרויקט. אמציה בן ארצי לא מושקע בפרויקט והצהיר כי גם לא ישקיע בו. הקשר שהכתב מנסה לקשור בין ראש הממשלה לרוזנפלד הוא הזוי ומגוחך - רוזנפלד היא דודה של אשתו של הבן של האח של אשת ראש הממשלה".