קנטאר מדיה זכתה במכרז על מדידת הרייטינג ל-7 השנים הבאות

גברה על חברת נילסן • בוועדת המדרוג הוחלט להשתמש בהזדמנות זאת להשביח את שיטת המדידה באופן שתתאים לעידן החדש: לא עוד נתוני צפייה נפרדים לטלוויזיה ולדיגיטל, אלא תוצאה אחת שמאגדת את נתוני הצפייה בכל הפלטפורמות

רייטינג / צילום: טינקסטוק
רייטינג / צילום: טינקסטוק

קנטאר מדיה זכתה במכרז על מדידת הרייטינג ל-7 השנים הבאות. 

קנטאר מודדת את רייטינג בישראל מזה 22 שנה עבור ועדת המדרוג בשיטת הפיפל מיטר. ההתקשרות עם קנטאר תגיע לסיומה בדצמבר 2019, ובוועדת המדרוג הוחלט להשתמש בהזדמנות זאת להשביח את שיטת המדידה באופן שתתאים לעידן החדש: לא עוד נתוני צפייה נפרדים לטלוויזיה ולדיגיטל, אלא תוצאה אחת שמאגדת את נתוני הצפייה בכל הפלטפורמות. מדובר בשיטת מדידה חדשה גם בעולם, שהחלה רק בשלוש השנים האחרונות ופועלת כרגע רק בכעשר מדינות. מול קנטאר התחרתה במכרז חברת נילסן.

מדובר בהחלטה משמעותית שיש לה השלכות על שוק הפרסום והמדיה, שכן הרייטינג שמספקת ועדת המדרוג מהווה הבסיס לתשתית הכלכלית של הטלוויזיה המסחרית. היקף הפרסום בטלוויזיה עומד היום על כמיליארד שקל בשנה, ונתוני הרייטינג שמספקת הוועדה מדי בוקר הם המטבע שעל בסיסו נקבעות ההתקשרויות שבין מפרסמים-פרסומאים-מדיה; הפילוחים של הקהל שעולים מנתוני הרייטינג הם הבסיס לתכנון המדיה.

כאמור, מי שניהל את המכרז הייתה ועדת המדרוג. כדי להעביר החלטה בוועדה נדרש רוב של 70%, ובאופן שבו בנויה היום הוועדה, קשת ורשת צריכות להיות באותו צד כדי שההחלטה תעבור. בוועדה כיום יש שמונה יחידות הצבעה, ולקשת ולרשת יש שלוש יחידות הצבעה כל אחת.

כל המשתתפים ראו חשיבות רבה בתהליך, אולם בשבועות האחרונים הוא נתקע, כי קשת העדיפה את קנטאר, ואילו רשת העדיפה את נילסן. בישיבה שנערכה היום (א') הוחלט כאמור כי קנטאר היא זאת שתקבל את מדידת הרייטינג המשולב. השאיפה שהמערכת החדשה תתחיל לספק נתונים כבר בינואר.

רוני ארן, מנכ"ל הוועדה למדרוג, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "הבחירה הייתה קשה בין שתי חברות ראויות שנמצאות בחזית מדידת רייטינג בעולם. ההעדפה לקנטאר הייתה בחלקיקי אחוזים, זאת למרות שגם נילסן היו נותנים פתרון הולם". 

המנהל המסחרי של נילסן בישראל, עומרי זוהר, מסר בתגובה: " נילסן ממשיכה להביע אמון בשוק המקומי, והשקעותיה בישראל רק מתרחבות. כחלק ממהלך זה התמודדה נילסן גם במכרז ועדת המדרוג והציעה את הטכנולוגיה האיכותית והמדויקת ביותר שיש כיום בעולם. בכוונתנו להמשיך לפתח מוצרים חדשים עבור השוק הישראלי, להמשיך ולהרחיב את מרכז הפיתוח שלנו בתל-אביב ולהמשיך לגלות ולהשקיע בסטארט-אפים ישראלים במסגרת קרן החדשנות שלנו בקיסריה".