ועדת הבחירות קיבלה הסכם עודפים ראשון: בין ישראל ביתנו לכחול לבן

נזכיר כי במערכת הבחירות מועד א' חתם אביגדור ליברמן על הסכם עודפים עם נפתלי בנט והימין החדש, ואילו מפלגת כחול לבן נותרה ללא הסכם עודפים

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף

לוועדת הבחירות הוגש הסכם עודפים ראשון חתום בין ישראל ביתנו לכחול לבן. הסכמי עודפים מסדירים את חלוקת עודפי הקולות אשר אינם נימנים בתוך יחידת המנדט השלם. הכללים המסדירים את הסכמי העודפים מצוינים בחוק עופר-באדר ומוודאים שכל פתקי ההצבעה במערכת בחירות יבואו לידי ביטוי.

במערכת הבחירות מועד א', חתם אביגדור ליברמן על הסכם עודפים עם נפתלי בנט והימין החדש, ואילו מפלגת כחול לבן נותרה ללא הסכם עודפים.

מדוברות ישראל ביתנו נמסר: "הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. במערכת הבחירות הקודמת חתמנו עם הימין החדש, שלא עברה את אחוז החסימה. ב-1999 חתמנו הסכם עודפים עם עמיר פרץ, והרווחנו מנדט. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באובדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים. כל אלה שהחליטו להיכנע לטרור מרצועת עזה ומשלמים דמי פרוטקשן לחמאס, ואלה ששותקים נוכח הביזיון והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית, אינם רשאים לדבר בשם הימין ואינם נמנים עם המחנה הלאומי בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעה על חתימת הסכם עודפים בין ישראל ביתנו לכחול לבן במהלך שידור לייב בפייסבוק מאוקראינה. נתניהו אמר שזה מוכיח כי כל קול לישראל ביתנו - משמעו תמיכה בכחול לבן.

ממפלגת הליכוד נמסר: "יצא המרצע מהשק. ליברמן חתם הסכם עודפים עם לפיד וגנץ, זאת אחרי שהצהיר בגלוי כי יתמוך בגנץ ולפיד לראשות הממשלה. מי שרוצה את נתניהו כראש הממשלה, חייב להצביע רק לליכוד".