אלף עובדי גוגל חתמו על עצומה נגד שיתוף-פעולה של החברה עם רשויות ההגירה בארה"ב

מעל אלף עובדי גוגל חתמו על עצומה, אותה פרסמו באתר "מדיום", שדורשת מהנהלת החברה להצהיר כי גוגל לא תעבוד עם רשויות הגירה ובקרת גבולות בארה"ב, בטענה כי יחס הרשויות לפליטים ומבקשי מקלט אינו הוגן • קראו לגוגל שלא לשתף עם הרשויות פעולה ע"י הענקת של תשתיות או משאבים בהווה או בעתיד

גוגל / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

מעל אלף עובדי גוגל חתמו על עצומה, אותה פרסמו באתר "מדיום", שדורשת מהנהלת החברה להצהיר כי גוגל לא תעבוד עם רשויות הגירה ובקרת גבולות בארה"ב, בטענה כי יחס הרשויות לפליטים ומבקשי מקלט אינו הוגן. העובדים קראו לגוגל שלא לשתף עם הרשויות פעולה ע"י הענקת של תשתיות או משאבים בהווה או בעתיד.

העובדים ציטטו בעצומה את עקרונות הבינה המלאכותית של גוגל, שנוסחו גם הם בעקבות מחאת העובדים על שיתוף-פעולה בין החברה לבין הפנטגון בשנה שעברה. "עקרונות ה-AI של גוגל מצהירים כי החברה לא תפתח טכנולוגיות שמטרתן מפרה עקרונות מקובלים בחוק הבינלאומי או מנוגדת לזכויות אדם", כתבו, וטענו כי סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) והרשות לאכיפת ההגירה והמכס (ICE) "מפרות באופן חמור את חוק זכויות האדם הבינלאומי". גם עובדים באמזון ובמיקרוסופט הביעו בעבר התנגדות לשיתוף-פעולה בין הענקיות לרשויות ההגירה האמריקאיות.

עובדי גוגל מחו בשנתיים האחרונות נגד מדיניות החברה במקרים רבים, ובין היתר התנגדו לפיתוח מנוע חיפוש מצונזר עבור השוק הסיני, לשיתוף-פעולה עם הפנטגון בפיתוח בינה מלאכותית שתפענח תצלומי רחפנים ומחו על היחס בחברה לתלונות על הטרדה מינית. לאחרונה התפרסם תחקיר במגזין "WIRED", שפירט על מאחורי הקלעים של המחאות הרבות, ותיאר כיצד הן הביאו למשבר אמון בין העובדים וההנהלה.