קרן רוברט בוש משקיעה בסטארט-אפ הישראלי Versatile Natures

חברת הסטארט-אפ Versatile Natures, המייצרת חיישן IOT למנופי בנייה, השלימה סבב גיוס הון של 5.5 מיליון דולר בהובלת קרן רוברט בוש • זהו סבב הסיד של החברה והשתתפו בו גם הקרנות Conductive Ventures ו- Root Ventures והמשקיעים הפרטיים, לי קספר ורוב פיליפוט, שניהם מומחים בטכנולוגיות בנייה

מייסדי הסטארט-אפ Versatile Natures / צילום: בוש
מייסדי הסטארט-אפ Versatile Natures / צילום: בוש

חברת הסטארט-אפ Versatile Natures, המייצרת חיישן IOT למנופי בנייה, השלימה סבב גיוס הון של 5.5 מיליון דולר בהובלת קרן רוברט בוש. זהו סבב הסיד של החברה, והשתתפו בו גם הקרנות Conductive Ventures ו-Root Ventures והמשקיעים הפרטיים, לי קספר ורוב פיליפוט, שניהם מומחים בטכנולוגיות בנייה.

החברה הוקמה ב-2016 על-ידי מירב אורן, המכהנת כמנכ"לית; ברק כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ודני הרמן, מנהל הרכש של החברה - שלושתם יוצאי אינטל ו-HP. החברה מעסיקה כעשרים עובדים במשרדיה בתל-אביב ובסן פרנסיסקו ומפתחת מוצר IOT (אינטרנט של הדברים) למנופים באתרי בנייה.

הטכנולוגיה של החברה כוללת תוכנה וחומרה: החומרה היא אסופה של חיישנים אשר ממוקמים על המנוף ואוספים מידע אודות תהליך הבנייה. לצד החיישנים פועלת פלטפורמת תוכנה הכוללת טכנולוגיית בינה מלאכותית, אשר אוספת ומנתחת את המידע הזה. הפלטפורמה מפקחת על תהליך העבודה באתרי בנייה, תוך השוואה לתוכניות הבנייה, ומספקת למנהלי האתרים תובנות שניתן לפעול לפיהן במטרה לשפר את מהלך העבודה.

בהודעה שפרסמה קרן רוברט בוש אודות ההשקעה בחברה, נכתב כי הטכנולוגיה הזו כבר נמצאת בשימוש באתרי בנייה ברחבי ארה"ב, בהם אתרים בסן פרנסיסקו, בניו יורק, במיאמי, בסיאטל, בהוואי ובסן חוזה.

"לאור הדרישה העולה לבנייה בערים, טיוב של אתרים ותהליכי בנייה הוא הכרחי", נמסר מטעם אורן בהודעת קרן בוש. "לחברה יש הפוטנציאל לייצר מהפכה בענף הבנייה", נמסר מטעם אינגו רמסול, מנהל הקרן.