המשקולת של רמי לוי: איחוד תוצאות קופיקס פוגע ברווחיה של רשת הסופרמרקטים

רשת הקמעונאות הציגה במחצית הראשונה השנה צמיחה של 12% בהכנסות כתוצאה מפתיחת סניפים, אבל הרווח הנקי ירד ב-12% לכ-59 מיליון שקל, על רקע עלייה בהוצאות המימון עקב יישום תקן 16 IFRS

רמי לוי / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

רשת הקמעונאות רמי לוי , המפעילה כיום 52 סניפי סופרמרקטים מוזלים, סגרה את המחצית הראשונה של 2019 עם ירידה של 12% ברווח הנקי לעומת התקופה מקבילה ב-2018, לרמה של כ-59 מיליון שקל. זאת, על רקע עלייה בהוצאות המימון שלה עקב יישום תקן 16 IFRS ולמרות צמיחה של 12% בהכנסות, שהגיעו בתקופה זו לכ-2.9 מיליארד שקל.

הצמיחה בהכנסות הרשת נרשמה על רקע פתיחת שלושה סניפים חדשים - בקניון עזריאלי חיפה, בעטרות (ירושלים) ובאשקלון; איחוד תוצאות הרשתות קופיקס וגוד פארם, שבהן היא מחזיקה ביותר ממחצית הבעלות; וכן מעלייה של כ-2.5% בפדיון חנויות זהות הפועלות יותר משנה. במכירות למ"ר נרשמה ירידה של 2.3% בחצי הראשון לעומת התקופה המקבילה, והן הסתכמו בכ-30 אלף שקל, זאת על רקע פתיחת הסניפים החדשים.

השורה התפעולית של רמי לוי הצביעה על רווח של כ-102 מיליון שקל, עלייה של 17% לעומת התקופה המקבילה. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-3.5% מהמכירות, לעומת 3.3% במחצית המקבילה של 2018.

בדומה לרשת שופרסל ולרשתות קמעונאות אחרות, רמי לוי פועלת להרחבת מכירות המותג הפרטי בשנים האחרונות. בחצי הראשון הגיעו מוצרי המותג הפרטי לנתח של כ-18% ממכירות החברה.

רמי לוי תוצאות המחצית הראשונה
 רמי לוי תוצאות המחצית הראשונה

ההפסדים של קופיקס במחצית

המשקולת העיקרית המקשה כיום על רמי לוי היא רשת בתי הקפה והמרכולים המוזלים קופיקס גרופ , שעליה השתלטה אשתקד (היא מחזיקה כיום ב-50.4% מהון המניות). קופיקס סגרה את המחצית הראשונה של השנה עם ירידה של 8% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-137 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של קופיקס עמד בתקופה זו על 7.4 מיליון שקל, ובשורה התחתונה דיווחה הרשת על הפסד נקי של 10.2 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת ההפסד בתקופה המקבילה אשתקד.

עיתוי חג הפסח, שהחל השנה ב-19 באפריל, הקפיץ את הכנסות הרבעון השני של רמי לוי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בכ-17%, לכ-1.55 מיליארד שקל. לצד פתיחת שלושת הסניפים החדשים, בפדיון חנויות זהות נרשמה עלייה של 7.6%. המכירות למ"ר ברבעון האחרון עמדו ברמה של כ-15.8 אלף שקל, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי הרבעוני של הרשת גדל ב-32% והסתכם בכ-58 מיליון שקל (3.7% מהמכירות לעומת 3.3% ברבעון המקביל), ובשורה התחתונה הציגה רמי לוי עלייה מינורית של 1.5% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-33.7 מיליון שקל. 

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה רמי לוי כי תחלק דיבידנד של 18 מיליון שקל לבעלי מניותיה בתחילת ספטמבר.

מניית רמי לוי הגיבה לדוחות, שפורסמו אתמול (א') לאחר סיום המסחר אתמול, בעלייה של 2%. בשנה האחרונה עלתה המניה באחוזים בודדים, ושווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.5 מיליארד שקל.

בעל השליטה והמנכ"ל, רמי לוי, ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו מצליחים לשפר את שיעורי הרווחיות, בין היתר באמצעות שדרוג המערך הלוגיסטי והמעבר למרלו"ג במודיעין, תוך שהמשכנו להוזיל את סל המוצרים לצרכן, מאחר שטובתו תמיד עומדת לנגד עינינו. בימים אלה אנו מרכזים את מרב המאמצים לשיפור הפעילות של החברה-הבת קופיקס גרופ, ומאמינים שמכלול הפעולות שנקטנו בחודשים האחרונים יוביל לשיפור בתוצאות כבר ברבעונים הקרובים".