ויקטורי רשמה גידול בהכנסות ממכירות ונהנתה משיפור ברווח בנטרול שינוי חשבונאי

רשת קמעונאות המזון שבשליטת אייל רביד הציגה גידול של 6.5% בהכנסות הרבעון השני, שהסתכמו בכ-447 מיליון שקל

רשת קמעונאות המזון ויקטורי , שבשליטת ובניהול אייל רביד, הציגה גידול של 6.5% בהכנסות הרבעון השני של 2019, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, הודות למועד חג הפסח ואלה הסתכמו בכ-447 מיליון שקל. בסיכום המחצית הראשונה ההכנסות ממכירות צמחו בכ-2.7%, לסך של כ-857 מיליון שקל. לצד הגידול בהכנסות, רשמה החברה שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית, שעלה על כ-25% הן ברבעון השני השנה והן במחצית.

ואולם גידול בהוצאות המימון הביא דווקא לירידה ברווח הנקי של החברה, וזה הסתכם ברבעון השני בכ-8.4 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית השנה הרווח של ויקטורי הסתכם בכ-11.4 מיליון שקל, קיטון של כ-29% ביחס למחצית המקבילה. עם זאת, הרווח הנקי הושפע לשלילה מיישום התקן החשבונאי החדש IFRS16, הנוגע להכרה ומדידה של חכירות, שבנטרולו הרווח הנקי הסתכם ב-10.6 מיליון שקל, עלייה של 23.7%.

בחברה ציינו כי "הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2% בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל", וזאת בעיקר הודות לכך שהשנה פסח חל במהלך הרבעון השני, ולא ברבעון הראשון כפי שקרה ב-2018. מתחילת השנה מדובר בתמונה הפוכה, כאשר החברה מדווחת על כך ש"הפדיון בחנויות זהות במהלך המחצית הראשונה של 2019 קטן בכ-1.5% בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך המחצית הראשונה של 2018".

ויקטורי, שמונה 51 סניפים, נסחרת לפי שווי של כ-655 מיליון שקל. מהדוחות עולה כי במחצית הראשונה השנה הרשת פתחה שני סניפים חדשים, ברמת גן ובחדרה, וסגרה שניים, בכפר-סבא ובמרכז תל-אביב, כשהיא מתעתדת לפתוח עוד שני סניפים חדשים השנה ועוד שלושה ב-2020.

במקביל להתרחבות האורגנית, ציין היום (ג') רביד כי "הצמיחה במכירות מאפשרת לנו לשפר את תנאי הסחר. תזרים המזומנים החזק וקופת מזומנים של 78 מיליון שקל מעידים על איתנותה הפיננסית של הרשת. ויקטורי יכולה לממש הזדמנויות לצמיחה מהירה על-ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים".

במקביל לדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-5 מיליון שקל.