בשבוע הבא: הונדורס תפתח נציגות דיפלומטית בירושלים

אשת רה"מ שרה נתניהו גילתה את המידע במהלך שיחה עם השרה מירי רגב באולפן הבחירות הנייד של הליכוד, שיחה ששודרה בעמוד הפייסבוק של המפלגה

שרה נתניהו / צילום: אביב חופי
שרה נתניהו / צילום: אביב חופי

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הודיעה לפני זמן קצר (ג') כי הונדורס תפתח בשבוע הבא נציגות דיפלומטית בירושלים, בין השאר לאחר מעורבות שלה. נתניהו גילתה את המידע במהלך שיחה עם השרה מירי רגב באולפן הבחירות הנייד של הליכוד, שיחה ששודרה בעמוד הפייסבוק של המפלגה.

שרה נתניהו סיפרה כי בעת הביקור שלה עם ראש הממשלה בגואטמלה, במהלך ארוחת ערב משותפת, היא שוחחה עם נשיא המדינה ג'ימי מוראלס הידוע בקשריו הטובים עם נתניהו ועם ישראל, וכן עם אשתו פטרישיה. השניים התגאו בהעברת הנציגות שלהם לירושלים הבירה, ונתניהו הודתה להם אך אמרה כי עוד מדינות צריכות להצטרף וביניהן הונדורס השכנה. היא סיפרה כי מוראלס הרים טלפון בו במקום לעמיתו מהונדורס (חואן ארננדס) ושוחח עימו על כך. "אני שמחה לבשר כי הונדורס תפתח בישבוע הבא נציגות דיפלומטית בירושלים", סיכמה נתניהו, צעד בדרך לשגרירות.

שרה נתניהו מלווה את בעלה ראש הממשלה הן בכמעט כל המסעות לחו"ל והן באירועי בחירות וזו אחת מהפעמים שבהן היא הופיעה לבד, לצידה של השרה מירי רגב שלא הפסיקה להרעיף עליה שבחים במהלך השיחה ביניהן.

במהלך הקדנציה האחרונה פעל נתניהו רבות להעברת שגרירויות העולם ובעיקר מאמריקה הלטינית וממזרח אירופה לירושלים לאחר העברת השגרירות האמריקנית אך למעט גואטמלה מדינות אחרות לא עשו כן.

משרד החוץ אישר את דבריה של שרה נתניהו. בהודעה שפרסם נמסר כי נשיא הונדורס חואן הרננדס ורעייתו יגיעו לביקור בישראל במוצאי שבת הקרוב, לרגל חנוכת משרד סחר של הונדורס בעל מעמד דיפלומטי בירושלים, לקראת מעבר השגרירות כולה לבירה.