השר לשעבר יעקב פרי: ההדלפות לא יצאו מ-CGI

יו"ר חברת CGI התראיין הבוקר לרשת ב' בעקבות ההאשמות בגין הכפשות • פרי סיפר שאנשי כחול לבן/חוסן לישראל "ביקשו להביא להם חומר בנוגע לאבטחת מידע בנוגע לדליפות עבר וגם ביקשו חומר שיכול לסייע להם בקמפיין" • על דבריהם של כחול לבן השיב: ""מדובר בהשמצה גסה"

יעקב פרי/ צילום: אוריה תדמור
יעקב פרי/ צילום: אוריה תדמור

יו"ר חברת CGI, השר לשעבר יעקב פרי, אמר הבוקר: אין בסיס לכך שאנחנו הדלפנו. "אנחנו עשינו את עבודתנו המקצועית ואני מתקשה להבין כיצד ממציאים עלינו דברים זדוניים כאלה".

פרי התראיין הבוקר ברשת ב' וסיפר שאנשי כחול לבן/חוסן לישראל הם אלה שיזמו את הפנייה לחברה. "הם ביקשו להביא להם חומר בנוגע לאבטחת מידע בנוגע לדליפות עבר וגם ביקשו חומר שיכול לסייע להם בקמפיין".

כאשר נשאל פרי על ידי המראיינים ירון דקל ועמית סגל האם החברה התבקשה להביא ריגול עסקי על מתחרים בקמפיין, הוא השיב "יכול להיות. כל דבר שיכול לעזור להם בקמפיין. זה לגיטימי".

פרי סיפר כי החליט לדבר הבוקר בתקשורת כיוון שגילה גל עכור נגד CGI, המאשים אותם בהכפשות. "הכי קל זה לירות בשליח", אמר.

באשר לגילוי הפריצות לניידים אמר פרי כי באמצעות חברת סייבר, שקיבלה מידיהם את מספרי הטלפון, הם איתרו את הפריצות. "עשינו את עבודתנו נאמנה. אמנם זה נעשה במידה מסוימת של שלט רחוק, כי הנייד לא נמסר, אלא רק מספר הטלפון".

פרי הוסיף כי "לא דיברנו על פריצה מטעם הרוסים, אלא על גורמים ממזרח אירופה. בדקנו מספר טלפונים שמהם חשבנו שיכול להיות דלף. מצאנו 4-5 טלפונים מזוהמים מעל לכל ספק והמלצנו לפנות למשטרה".

כחול לבן אמרו אתמול ל"גלובס" שלא הייתה פריצה לניידים וכי חברת CGI עומדת מאחורי ההדלפות לעיתונות בשבועות האחרונים.

פרי השיב לכך כי "מדובר בהשמצה גסה. קשה לי להבין מדוע, כי אלה ששכרו את CGI הם כחול לבן".

עוד הכחיש פרי שהדלפות מסוימות יצאו מקרב אנשי יש עתיד. "אינפורמציה כזו לא הגיעה מ CGI. לא דיווחנו על דבר כזה". לדבריו, הוא לא יודע לציין למי היו אינטרסים להפוך את הסיפור של הבדיקות מטעם CGI לסיפור שמופעל נגד יש עתיד ואחד מן הח"כים הבכירים במפלגה המקורב ליאיר לפיד.

פרי גם נשאל על יחסו האישי עם יאיר לפיד ואמר שכל הפרסומים בנושא הזה הם "שטויות". הדבר נאמר על ידו ברקע לפרסומים שכאילו הוא מטעם CGI, ביצע את החקירות בקמפיין כיוון שגם בין השאר סיים את יחסיו עם לפיד בדם רע על רקע החשיפות נגד פרי בתכנית עובדה, שנה שעברה.

פרי גם הכחיש ש-CGI קיבלו הנחיה לבצע מעקב או בדיקה על חברת הכנסת עומר ינקלביץ, מי שנחשדה בקמפיין מועד א' כמדליפה מתוך קמפיין חוסן לישראל/כחול לבן.