גזית גלוב תמכור להפניקס 6% ממניות אטריום ב-75 מיליון אירו

זאת לאחר שסיכמה על מכירת 12% ממניות אטריום לחברת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים

חברת הנדל"ן המסחרי המניב גזית גלוב  מצרפת גוף מוסדי נוסף לרכישת הבעלות המלאה על החברה-הבת אטריום. לאחר שסיכמה על מכירת 12% ממניות אטריום לחברת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים, דיווחה היום (א') גזית גלוב כי תמכור עוד 6% ממניות אטריום לידי חברת הפניקס .

המכירה להפניקס תתבצע בתמורה ל-75 מיליון אירו (כ-293 מיליון שקל) ותיעשה במחיר זהה למחיר בו תרכוש גזית גלוב מידי הציבור את כלל מניות המיעוט של אטריום. השלמת העסקה לרכישת מניות המיעוט ומכירת חלקן למנורה ולהפניקס, צפויה להתבצע בחודש ינואר 2020 וכפופה עדיין לאישור רוב מיוחד מקרב בעלי מניות המיעוט של אטריום ולאישור בית המשפט באי ג'רזי.

העסקה הנוכחית עם הפניקס נעשית בהמשך להודעת גזית גלוב מ-23 ביולי 2019 על ההסכם בו התקשרה עם חברת אטריום, לרכישת 40% ממניות אטריום שבבעלותה. מדובר על רכישת כ-150 מיליון מניות במחיר של 3.75 אירו למניה ובתמורה כוללת של כ-565 מיליון אירו (כ-2.2 מיליארד שקל).

במקביל עם חתימת ההסכם ביולי, דיווחה אז גזית גלוב כי התקשרה בהסכם עם מנורה מבטחים, על-פיו בד-בבד עם השלמת עסקת הרכישה, אם וככל שתאושר, תמכור החברה למנורה מבטחים כ-12% מהון מניות אטריום במחיר זהה למחיר בו רכשה החברה את המניות, וזאת בתמורה לסך של כ-150 מיליון אירו (כ-600 מיליון שקל).

עם זאת, עוד לפני השלמת העסקה בכוונת אטריום לחלק לכל בעלי מניותיה (לרבות החברה) דיבידנד מיוחד בסך של כ-0.60 אירו למניה, שלאחריו יותאם מחיר העסקה לכ-3.15 אירו למניה, וסך עלות הרכישה צפוי להסתכם בכ-475 מיליון אירו (כ-1.9 מיליארד שקל).

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, ציין היום כי "אנו שמחים להודיע על הצטרפותה של הפניקס לעסקה האסטרטגית להפיכתה של אטריום לחברה פרטית. הפניקס מצטרפת למנורה מבטחים, אשר יחד צפויות להחזיק בכ-18% מהון המניות של אטריום. אנו שמחים לראות שני גופים מובילים בשוק ההון הישראלי אשר מצטרפים כשותפים באחת ההשקעות המשמעותיות שלנו".