כאן הסתיימו שידורינו? המסחר בני"ע וונטייז הושעה; בעלי האג"ח יכריעו בימים הקרובים בין הקפאת הליכים לפירוק החברה

בעלי השליטה של ספקית שירותי התוכן התפטרו מתפקידיהם, ובסוף השבוע וונטייז דיווחה כי "אין לה האמצעים הכספיים להמשיך ולקיים את פעילותה", אחרי שמאמציה לגיוס כספים נכשלו • החברה "מסכימה לבקשה להקפאת הליכים ולמינוי נאמן, אך לא לפירוק ומינוי מפרק זמני"

שירות של וונטייז / צילום: אתר החברה
שירות של וונטייז / צילום: אתר החברה

נמשכת ההידרדרות במצבה של וונטייז, חברת אספקת שירותי התוכן לפי דרישה, וזמן קצר אחרי שנודע כי היא בדרך להסדר חוב אפשרי, החברה עושה דרכה להקפאת הליכים, או לחלופין - לפירוק.

ביום רביעי השבוע צפויים בעלי האג"ח של החברה להחליט האם להעמיד את הסדרה שהנפיקה לפירעון מיידי, ולהורות לנאמן, חברת משמרת, להגיש לביהמ"ש בקשה להקפאת הליכים, או לחלופין להורות לנאמן להגיש לביהמ"ש בקשה לפירוק החברה ולמינוי מפרק זמני.

הזימון לאסיפת האג"ח התפרסם אתמול (א'), אחרי שוונטייז  דיווחה בסוף השבוע כי "אין לה האמצעים הכספיים על מנת להמשיך ולקיים את פעילותה", וזאת אחרי שמאמציה לגיוס כספים נכשלו.

בעקבות כך העריכה החברה, כי בסיטואציה הנוכחית "נראה כי לא ניתן לקדם מתווה להבראת החברה או למכירת נכסיה ופעילותה שלא באמצעות הליך בבית המשפט", ונאמן מחזיקי האג"ח הודיע כי "אין מנוס אלא לנקוט הליך של הקפאת הליכים או כל הליך אחר של חדלות פירעון".

החברה מצדה עדכנה את הנאמן על "הסכמתה לבקשה להקפאת הליכים ולמינוי נאמן, אך לא לבקשת פירוק ולמינוי מפרק זמני", וכעת מחזיקי האג"ח יידרשו להכריע בין החלופות.

מדובר בסדרת אג"ח להמרה בהיקף מצומצם יחסית, של כ-15 מיליון שקל, שהונפקה לפני כשנה, ללא דירוג. בשל המחסור באמצעים כספיים, וונטייז עדכנה כי "לא ניתן לחדש את פוליסת הביטוח המכסה אחריות של דירקטורים ונושאי משרה בחברה", החל מאתמול (1 בספטמבר).

על רקע מצבה, הודיעו צמד בעלי השליטה בוונטייז, היו"ר נועם יוסיפידיס וסמנכ"ל הטכנולוגיות והדירקטור אורן לוי, על התפטרותם מתפקידיהם, וכן התפטר מתפקידו סמנכ"ל הכספים של החברה, דוד בן נעים.

במקביל, נאמן האג"ח יצא נגד התנהלות החברה, והעלה טענות שלפיהן "עולה תמונה הנוגעת למעשים ומחדלים אשר הביאו את החברה למצבה הנוכחי", וכן העלה טענות "נגד נושאי המשרה בחברה (בעבר ובהווה) האחראים למצב שאליו נקלעה החברה".

התפטרותם של יוסיפידיס, לוי ובן נעים מגיעה שבועות ספורים לאחר התפטרות מנכ"ל החברה, פול המברגר, והתפטרותם של שלושת הדירקטורים החיצוניים של וונטייז, צביקה בן פורת, סופיה גלפר קומט ורון גרופל, שנעשתה על רקע ההידרדרות במצב החברה.

צניחה של 70% בשנה האחרונה

וונטייז, כאמור, עוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמות תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על פי דרישה (VOD), והיא הוזכרה בעבר בנשימה אחת עם ענקית הסטרימינג נטפליקס. היא נסחרת בשווי מצומק של כמה מיליוני שקלים בודדים, אחרי צניחה של כ-70% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה. זאת לעומת שווי חברה של כ-100 מיליון שקל (אחרי גיוס של 16 מיליון שקל) שלפיו הונפקה באוגוסט 2016, בניסיון הנפקה שני, זמן קצר לאחר שניסיון ההנפקה הראשון שלה נכשל. בשל חוסר הבהירות במצבה, המסחר בני"ע שלה הושעה.

וונטייז עלתה לכותרות במהלך שנת 2018, כשדיווחה על אקזיט צפוי של בעלי השליטה, לאחר שאלה קיבלו הצעת רכישה מאולפן סרטים בשם דסילו (Desilu), הפועל בלוס אנג'לס, שביקש להצטרף לקבוצת השליטה בחברה ולרכוש בה בעתיד את השליטה המלאה.

הצעת הרכישה של דסילו לבעלי המניות של וונטייז נקבה בשווי של 50 מיליון דולר לחברה, שהיה גבוה פי שישה כמעט מהשווי שבו נסחרה החברה במועד זה.

ההודעה על העסקה שלחה את מנייתה לעליות תלת-ספרתיות, אולם תוך זמן קצר היא שבה ונפלה בשל ספקות כבדים שהתעוררו סביב היתכנות העסקה. בסוף 2018 עדכנה וונטייז כי בעלי השליטה בה הודיעו לדסילו על החלטתם לבטל את העסקה, בהמשך לשורת עיכובים ודחיות מצדה של הרוכשת, ולאחר פרסומים בתקשורת בארה"ב ולפיהם רשת CBS האמריקאית פתחה בהליכים משפטיים נגד דסילו בקליפורניה.