סגן שר האוצר איציק כהן: "חס וחלילה שיועלו מסים. המסים הם רעלן לצמיחה הכלכלית"

איציק כהן בכנס התאחדות התעשיינים: "אביגדור ליברמן מדבר על בגידה, הוא אבי אבות הבגידות. בהיסטוריה שלו לא הצלחנו למצוא דבר אחד טוב שעשה"

"נתניהו הוא המועמד המועדף על ש"ס כי אין אחר" - כך אמר היום (ב') איציק כהן, חבר ש"ס וסגן שר האוצר, בכנס התאחדות התעשיינים. "אם תהיה ממשלת אחדות נתניהו, כלל לא צריך את ליברמן וישראל ביתנו. הם כרתו את הענף שהם ישבו עליו. גרמו נזק עצום של מיליארדים למדינה ישיר ועקיף, ועכשיו ייענשו".

בהתייחסות ספציפית ליו"ר ישראל ביתנו אמר כהן, "אביגדור ליברמן מדבר על בגידה, הוא אבי אבות הבגידות. בהיסטוריה שלו לא הצלחנו למצוא דבר אחד טוב שעשה. אבל נזקים עשה מכאן ועד נוקדים".

כהן שוחח גם על המדיניות הכלכלית של ש"ס וציין כי "כלכלית, חס וחלילה שיועלו מסים. המסים הם רעלן לצמיחה הכלכלית. הנגיד החדש פחות אוהב את העלאת המסים. בגירעון נטפל, הן בצד ההוצאה והן בצד ההכנסה. אנחנו לא רוצים לדכא את הצמיחה".

עוד הוסיף כהן על כלכלת ישראל ש"המזל הגדול של ישראל הוא שהגופים הבינלאומיים לא קוראים את העיתונים בישראל ועל האווירה המקומית". לדעת סגן שר האוצר, "אנחנו בדירוג אשראי הטוב שהיינו בעולם. יתרות מטבע של 130 מיליארד דולר בבנק ישראל. זה לא פייק ניוז, כי יש תחזית גירעון בעייתית, אבל מה הפאניקה? השקל החזק פחות טוב ליצואנים אבל טוב לכלכלה. כל העולם מסתכל עלינו בקנאה. יחס חוב התוצר מהטובים בעולם".

כהן התמקד בנושאי הרגולציה הכבדה בישראל ושוק הסחר, "יש אכן רגולציה מאוד מכבידה. יצרן יין לא הצליח לקבל אישור לחומר שחייב להכניס ליין, ורק פרוטקציה עזרה. יש רגולציה מכבידה שאין כאלה דברים בעולם. אנחנו מנסים לשנות. האחריות כלפי הציבור בישראל מחייבת גם פתיחת יבוא כדי למנוע עליית מחירם לכל האוכלוסייה בישראל".

כהן גם קרץ לעבר תומכי השוק החופשי והפתוח, ומצביעי מפלגת זהות לשעבר: "שם המשחק הוא התחרות, אנחנו נוכל לסייע ברגולציה ובהקלות אבל בסופו של דבר יש אוכלוסייה של 9 מיליון אזרחים המתמודדת עם יוקר המחיה".

כהן ביקר את היחס לראש מפלגתו אריה דרעי מצד מערכת המשפט, "אם אריה דרעי היה אזרח רגיל ולא שר, התיק שלו היה נגמר בכלום".