הרשות השנייה: לא נפתח הליך הפרה נגד חדשות 12 בגין "ועידת המשפיעים" אשתקד

ביום פתיחת "ועידת המשפיעים" של חדשות 12, הרשות השנייה הודיעה כי לא תפתח בהליך הפרה נגד חברת החדשות בגין הפרות לכאורה שנעשו במסגרת "ועידת המשפיעים" בשנה שעברה • עם זאת, הרשות חידדה את ההנחיות לחדשות 12 בנוגע לתוכן מסחרי של נותני חסות

ביום פתיחת "ועידת המשפיעים" של חדשות 12 ושנה לאחר שהוגשה לה תלונה, הרשות השנייה הודיעה כי לא תפתח בהליך הפרה נגד חברת החדשות בגין הפרות לכאורה שנעשו במסגרת "ועידת המשפיעים" בשנה שעברה.

נזכיר כי בעקבות הוועידה הקודמת, עמותת "הצלחה" הגישה לרשות השנייה, המפקחת על הערוצים המסחריים, תלונה על מסחור תוכן באופן שלכאורה נוגד את החוק - למשל חסות בהיקף 700 אלף שקל שנתן השר לאיכות הסביבה זאב אלקין בעת שהתמודד על רשות עיריית ירושלים. אלקין נשא נאום במהלך הוועידה, והוא פורסם בהמשך באתרי החדשות של קשת ורשת (שהחזיקו אז יחד בבעלות על חברת החדשות). חודש לפני הוועידה נחשף באתר "העין השביעית" כי במהלך גיוס נותני החסות, מפיקי הכנס הבטיחו לספק לחסויות ליווי מערכתי.

במכתב שהועבר לעמותת "הצלחה" על-ידי מנכ"ל הרשות השנייה, ניר שוויקי, הוא הודיע כי הוחלט לא לפתוח בהליך הפרה נגד חברת החדשות, אך עם זאת הוא הבהיר כי הרשות העבירה לחברה הנחיות שאמורות לוודא כי למסך לא יגיע תוכן מסחרי של נותני חסות באופן שנוגד להוראות החוק.

כך למשל, הובהר כי הליך גיוס החסויות חייב להיות מנוהל באופן בלעדי על-ידי קשת וחברת ההפקות ללא מעורבות של חברת החדשות ועובדיה, וכן שמכירת החסויות לא תותנה בחשיפה על גבי מסך הטלוויזיה. עוד נדרש שהוועידה לא תשודר במלואה בטלוויזיה, אלא רק חלקים ממנה שיש להם הצדקה חדשותית.

עוד עולה מהמכתב כי הרשות השנייה קיימה ישיבה עם נציגי חברת החדשות ועמדה על חשיבות ההפרדה בינה לבין מכירת חסויות, ועל כך שלא תובטח חשיפה טלוויזיונית לנותני החסות. חברת החדשות הבהירה כי החסויות נמכרו על-ידי חברת הפקה חיצונית, שהתחייבה כי לא תבטיח לרוכשים חשיפה כלשהי.