חודשיים בלי שיחות טלפון: ביהמ"ש העליון דחה את עתירת יגאל עמיר

הפנייה לעליון הגיעה בעקבות עונש שהטיל מפקד כלא רימונים על רוצחו של יצחק רבין, במסגרתו נמנעה ממנו הזכות לשיחות טלפון במשך חודשיים • העונש הוטל אחרי שעמיר שוחח בטלפון עם יואב אליאסי ("הצל") בנוגע להקמת מפלגה שתביא למשפט חוזר לעמיר ולשחרורו מהכלא

יגאל עמיר / צילום: אריאל ירוזלימסקי
יגאל עמיר / צילום: אריאל ירוזלימסקי

בית המשפט העליון דחה על הסף בקשת רשות ערעור שהגיש יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

הפנייה לעליון הגיעה בעקבות העונש שהטיל מפקד כלא רימונים על רוצחו של עמיר, במסגרתו נמנעה ממנו הזכות לשיחות טלפון במשך חודשיים, כולל עם עורכת דינו. העונש הוטל אחרי שנודע כי עמיר שוחח בטלפון עם יואב אליאסי ("הצל") בנוגע להקמת מפלגה שתביא למשפט חוזר לעמיר ולשחרורו מהכלא. 

עמיר עתר לבית המשפט המחוזי נגד מפקד בית הכלא על האיסור לשוחח עם עורכת דינו, ועתירתו התקבלה לעניין זה בטענה כי מדובר בעונש לא מידתי.

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג קבע כי העתירה שהגיש עמיר לבית המשפט המחוזי נגעה רק לאיסור על יצירת קשר עם עורכת דינו, שאכן בוטל בעקבות העתירה. "אשר ליתר המגבלות, אלה לא נתקפו, ממילא לא נדונו. בצדק ציין אפוא בית המשפט המחוזי כי הן נותרות על כנן. בנסיבות אלה, בהן בית המשפט המחוזי טרם התבקש לדון בשאלת עצם סמכותו של שב"ס להטיל מגבלות כאמור (וממילא לא דן בה), אין מקום לדון ולברר את הטענות לגופן במסגרת הבקשה שלפנַיי. ככל שעמיר עומד על טענותיו, יהיה לו יומו בבית המשפט המחוזי", כתב סולברג ופסק כי לאור זאת "הבקשה לרשות ערעור נדחית על הסף".