רקטה נחתה בחממה בחוף אשקלון; צה"ל תקף עמדות חמאס

שלושה שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לישראל ורקטה נחתה באחד היישובים, אך לא היו נפגעים ולא נגרם נזק • בתגובה, טנק של צה"ל תקף שתי מטרות של ארגון הטרור בצפון הרצועה • זאת אחרי תקיפת צה"ל בעקבות שיגורים לאשקלון ואשדוד

שיגורי טילים מצפון רצועת עזה לעבר יישובי העוטף / צילום: רויטרס  Amir Cohen
שיגורי טילים מצפון רצועת עזה לעבר יישובי העוטף / צילום: רויטרס Amir Cohen

שלושה שיגורים זוהו היום (ד') משטח רצועת עזה לשטח ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. רקטה נחתה בחממות של אחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, אך אין נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, טנק של צה"ל תקף זמן קצר לאחר מכן שתי עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. לפי דיווח ברשת "אל-מיאדין", כמה פלסטינים נפגעו בתקיפת צה"ל.

התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ יד מרדכי ובמושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית. מהמועצה נמסר כי אין הנחיות חדשות לתושבים.

השיגורי מגיעים לאחר שהלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו 15 יעדים בצפון ובמרכז הרצועה, בהם אתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, כמה יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית השייכים לחמאס. בצה"ל אישרו כי התקיפות הגיעו בתגובה לירי רקטות אמש לעבר אשקלון ואשדוד, שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים.

בזמן שנשמעו האזעקות, עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח את נאומו בכנס הליכוד באשדוד. הוא קרא לפעיליו: "יש לנו אזהרת צבע אדום, צאו בשקט, תתפנו", וזמן קצר לאחר מכן שב לנאום. על רקע אותם שיגורים, כינס ראש הממשלה התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.

האזעקות היום מצטרפות למתיחות שנרשמה בימים האחרונים בגבול עזה. מוקדם יותר השבוע מסר דובר צה"ל כי רחפן של נפל ממזרח לרפיח שבדרום רצועת עזה. בצבא מסרו כי "האירוע יתוחקר". ביום ראשון נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור כושל מהרצועה, שלא חצה לשטח ישראל. ערב לפני כן תקפו כלי טיס של צה"ל כמה יעדי טרור, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים של המערך האווירי של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה נעשתה בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי מוקדם ביום שישי האחרון.