ממשל טראמפ מתכוון לאסור מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים

זאת בשל מחלת ריאות מסתורית שהביאה למותם של לפחות שישה אנשים ולעלייה מדאיגה בהיקף השימוש בקרב בני נוער

סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס
סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס

ממשל טראמפ מתכוון לאסור מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים. זאת בעקבות קריאה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי ׁ(ה-FDA) להגביל את המוצרים בשל התפרצות מחלת ריאות מסתורית, שפגעה במאות והביאה למותם של לפחות שישה אנשים. כך מסר היום מזכיר הבריאות האמריקאי אלכס אזר, שנפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כדי לדון בנושא. 

ה-FDA נמצא בימים אלו בסיום הכנת הנחיות שיביאו להורדה מהמדף של סיגריות אלקטרוניות בטעמים שאינם טבק, בהם מנטה ומנתול. ביקורת רבה הוטחה בחברות שמייצרות סיגריות אלקטרוניות, כמו ג'ול, על כך שהן מביאות להתמכרות של ילדים לסיגריות בעזרת טעמים פירותיים כמו מנגו. אזר ציין כי יכולים לעבור מספר שבועות עד שה-FDA יפרסם את ההנחיות.

אזר אמר כי הזינוק בעישון בקרב קטינים הוא אחת מהסיבות לכך שרוצים לאסור את מכירת כל סוגי הסיגריות בטעמים, עד שה-FDA יוכל לבחון כראוי אם יש סכנה בשימוש בהן. בנוסף, הוא אמר כי אם יתגלה שיצרני הסיגריות האלקטרוניות מפרסמים במכוון לילדים, הממשל ינקוט בצעדים נוספים. בפגישה, טראמפ קיבל סקירה של מחקר חדש, שמראה על זינוק בכמות בני הנוער שמעשנים סיגריות אלקטרוניות. 

הפגישה עם טראמפ מגיעה בעקבות לחץ מצד חברי הקונגרס, שקוראים לריסון תעשיית הסיגריות האלקטרוניות בשל העלייה בעישון בקרב בני הנוער ובשל מחלת הריאות המסתורית. המרכז לבקרת מחלות האמריקאי (CDC) חוקר מעל ל-450 מקרים של מחלת ריאות, שעל פי הערכות נגרמה בשל אידוי. חלק מהגורמים הרשמיים מעריכים כי אחת הסיבות למחלה עשויה להיות שמן עם ויטמין E שנוסף לחלק ממוצרי האידוי לקנאביס.