וורבורג פינקוס מגדילה את ההימור על חברת הסייבר סיירן, למרות שהיא מופסדת 27% על השקעתה

הקרן הזרה, בעלת חברת כרטיסי האשראי מקס, תשקיע 8 מיליון דולר נוספים בהנפקת הזכויות של סיירן שבשליטתה

ליאור סמואלסון, יו"ר סיירן / צילום: תמר מצפי
ליאור סמואלסון, יו"ר סיירן / צילום: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר סיירן  הנסחרת בנאסד"ק צפויה לגייס סכום של עד 12.5 מיליון דולר במסגרת הנפקת זכויות. 8 מיליון דולר מתוך הסכום כבר מובטחים לה על-ידי בעלת השליטה, קרן וורבורג פינקוס (Warburg Pincus). הנפקת הזכויות תאפשר לבעלי המניות זכות אחת על כל 7.55 מניות שהם מחזיקים בחברה, וכל זכות היא לרכישת מניה אחת במחיר של 1.73 דולר - מחיר שגבוה ב-5.5% מהמחיר הנוכחי של המניה. נוסף על כך יתקיים מנגנון שיאפשר לבעלי המניות לרכוש מניות נוספות שהזכויות עליהן לא ימומשו.

סיירן נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק בשווי של 89 מיליון דולר, לאחר שנמחקה ממסחר בבורסה של ת"א לפני כחמישה חודשים. החברה מספקת פתרונות אבטחת סייבר מבוססי ענן, ומנכ"ל החברה הוא ברט ג'קסון, שנכנס לתפקיד לאחרונה כשהחליף את ליאור סמואלסון, שנשאר בתפקיד יו"ר החברה. במחצית הראשונה של 2019, הכנסות החברה צמחו ב-15.1% לרמה של 19.4 מיליון דולר, אך היא עדיין רושמת הפסד נקי, שצומצם ב-2.8% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-9.1 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, החברה רשמה הפסד נקי של 8.5 מיליון דולר במחצית. עם פרסום הדוחות אמר המנכ"ל ג'קסון כי המטרה המרכזית שלו היא להצמיח את הכנסות החברה, וכי הוא מעודד מהזדמנות השוק שהוא מזהה עבור החברה.

מניית סיירן ירדה
 מניית סיירן ירדה

נכנסה להשקעה לפני שנתיים

הקרן האמריקאית וורבורג פינקוס הפכה לבעלת המניות הגדולה בסיירן לפני קרוב לשנתיים, כשרכשה כ-21% ממניות החברה במסגרת הנפקה פרטית בתמורה ל-19.6 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה היה 1.85 דולר. במקביל, הגישה הקרן הצעת רכש כשהמטרה הייתה להחזיק בסופו של התהליך ב-75% ממניות סיירן לפי מחיר של 2.5 דולר למניה, אך היא לא זכתה להיענות מלאה ועלתה להחזקה של כ-51% בסיירן, לאחר שהשקיעה עוד כ-43 מיליון דולר.

נכון להיום, מחיר מניית סיירן נמוך ב-11%-34% מהמחירים בהם השקיעה וורבורג פינקוס בחברה. שווי ההחזקה של הקרן בסיירן עומד על 45.2 מיליון דולר, כלומר הפסד "על הנייר" של כ-27% על ההשקעה.

וורבורג פינקוס היא גם בעלת השליטה בחברת כרטיסי האשראי מקס, לשעבר לאומי קארד. זאת לאחר שבתחילת השנה השלימה את רכישת החברה מידי בנק לאומי וקבוצת עזריאלי לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל. לצד וורבורג פינקוס, מחזיקות במקס גם החברות מנורה מבטחים וכלל ביטוח (10% כל אחת) ואלייד (4.9%).