קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל גייסה יותר מחצי מיליארד שקל

קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל, שהקימו יוסי זינגר וארז בלשה, גייסה 525 מיליון שקל • הביקושים בהנפקה הגיעו ל-640 מיליון שקל • בין המשקיעים: מגדל, הפניקס, מיטב, מור וקרן ספרא • אלטשולר שחם-גמל ומנורה לא השתתפו בהנפקה

יוסי זינגר וארז בלשה / צילום: תמוז רחמן
יוסי זינגר וארז בלשה / צילום: תמוז רחמן

קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל (Generation Capital), שהקימו יוסי זינגר וארז בלשה, גייסה הערב 525 מיליון שקל בהקצאת הון לא אחידה, בעוד הביקושים הגיעו ל-640 מיליון שקל.

לשם השוואה, במהלך חודש יוני אשתקד, השלימה קרן ג'נריישן קפיטל גיוס ראשוני בהיקף של 230 מיליון שקל, כך שהגיוס הערב מהווה סכום מהותי לחברה שנסחרת לפי שווי של 325 מיליון שקל בבורסה בתל אביב.

ל"גלובס" נודע כי המשקיעים הגדולים בהנפקה, היו מגדל, כלל, הראל, הפניקס, פסגות, מיטב, וקרן ספרא. מור השקעות שמו מעל 100 מיליון שקל בהנפקה. מנגד, ילין לפידות, אלטשולר שחם-גמל ומנורה לא השתתפו בהנפקה.

הקרן, שהוקמה בתחילת 2018 על ידי ארז בלשה ויוסי זינגר בשותפות עם קבוצת ויולה, מתמקדת בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה: חשמל, גז טבעי, תחבורה, סביבה, מים, בינוי זכייני ועוד.

בתחילת יולי, רכשה הקרן 49% מחברת ההסעות בון תור בכ-100 מיליון שקל. לאחר מכן שילמה הקרן 70 מיליון שקל עבור 50% מרפק אנרגיה, המחזיקה בשתי תחנות כוח הנמצאות בשלבי הקמה בצפון הארץ - רמת גבריאל ואלון תבור.

ההנפקה הנוכחית יותר מתכפיל את הונה העצמי של החברה שעמד ב-30.6.2019 על כ-385 מיליון שקל. את ההנפקה הובילה פועלים איי.בי.אי ואפסילון חיתום.

בנוסף, הודיעה היום ג'נריישן קפיטל על מזכר הבנות לרכישת אחזקות עזריאלי ב-GES תמורת 110 מיליון שקל.

מוקדם יותר היום, חברת סולגרין, המוחזקת בכ-70% ע"י ג'נריישן קפיטל ועוסקת בבעלות, ייזום, הקמה ותפעול של מתקני חשמל על בסיס אנרגיות מתחדשות, השלימה בהצלחה הנפקת מניות בהיקף של כ-24 מיליון שקל.

ההנפקה בוצעה בדרך של הקצאה לא אחידה, וכללה את קרן ספרה בהובלת דודי שרם ויוחאי רדין, מור בית השקעות ומיטב-דש גמל ופנסיה. לצד המניות, הונפקו למשתתפים 550 אלף אופציות אשר הוצעו ללא תמורה במחיר מימוש של 14 שקל לאופציה אשר תפקענה תוך 18 חודשים מתאריך ההנפקה.

במסגרת הגיוס הונפקו למשקיעים 2 מיליון מניות, כאשר המחיר למניה נקבע על 11.9 שקל. יצוין, כי מניית סולגרין רשמה עלייה של כ-32% מתחילת השנה. לאחר השלמת ההקצאה, מור בית השקעות יחזיק בכ-8.46% מהון המניות של סולגרין, מיטב-דש יחזיק בכ-7.42% וקרן ספרה בכ-5.3%.

יוסי זינגר, יו"ר קרן ג'נריישן קפיטל: "ביצענו היום הנפקת מניות בהיקף משמעותי, זאת תוך ראיה אסטרטגית וכחלק ממהלך ההתרחבות והצמיחה של הקרן. אנו מודים לגופים שהשתתפו בהנפקה על הבעת האמון בפעילות הקרן ובהנהלתה. בעקבות הגיוס המוצלח, ההון העצמי של הקרן יגדל משמעותית ויאפשר לנו לבצע קפיצת מדרגה בהיקפי ההשקעות ולהמשיך בגיוון פורטפוליו האחזקות. תמורת ההנפקה תאפשר לנו לממש את האסטרטגיה אותה אנו מובילים מיום הקמת הקרן".