משה כחלון מכחיש שיפרוש מהכנסת אחרי הבחירות

הכחשותיו של כחלון בעקבות הפרסומים בתקשורת הבוקר מתקבלות בחשדנות, לאור הצהרות אחרות של הפוליטיקאי בשנים האחרונות שהתבררו כלא נכונות

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

שר האוצר משה כחלון מכחיש כי יפרוש מן הכנסת אחרי הבחירות לכנסת ה-22. לדבריו: "השמאל רוצה שאפרוש אבל אני פה כדי להישאר ולהביא הישגים לעם ישראל. עכשיו בליכוד יש לי פי 10 יותר כוח לעבוד בשבילכם, אזרחי ישראל. בשביל זה ביום שלישי צריך להצביע רק מחל."

 

את הדברים כתב כחלון בתגובה לדיווח בהארץ כי בכוונתו לפרוש בהקדם. לפי הפרסום, הוא אמר זאת למספר מקורבים שנכחו באירוע של הליכוד בחדרה, עיר הבית שלו.

המידע באשר לתכניות הפוליטיות של השר משה כחלון מסתובב בזירה הפוליטית זה זמן מה ומדי כמה ימים משגר כחלון הכחשות בנוגע לפרישתו. כך למשל, לפני כשבועיים פרסם ערוץ 13 הקלטה של כחלון שבה הוא אומר כי הוא עומד להתפטר. בהקלטה של שיחה בין כחלון לבין מסעדן מאיזור עוטף עזה נשמע כחלון כמאשים את היועצים המשפטיים לכבילת ידיו בביצוע מדיניות - "98% מההנחיות שלי לא מקוימות, בגלל זה אני מתפטר".

יצוין שהכחשותיו של כחלון הבוקר בנוגע למחשבות הפרישה מתקבלות בהרבה חשדנות, זאת מכיוון שכחלון הצהיר דברים רבים בשנים האחרונות ולא קיים. כך למשל במשך חודשים ארוכים, כולל אחרי מערכת הבחירות לכנסת ה-21, הוא הבטיח שלא יחבור לשום מפלגה אחרת, כדי "שלא לקבור את הדרך החברתית".

"הגענו להיות שותפים ולא שכירים", אמר כחלון ב-30 באפריל 2019 ובמשך שבועות לאחר אותה מערכת בחירות המשיך לשכנע עיתונאים בשיחות פרטיות שפניו אינן לאיחוד עם הליכוד, וזאת על אף כותרות שהתעקשו על כך. הסוף ידוע: ב-29 במאי הוא צירף את כולנו לתוך הליכוד ותמך במהלך פיזור הכנסת ה-21 יחד עם עוד 73 ח"כים. חבר מפלגתו, רועי פולקמן, התנגד למהלך, ובחר להיעדר מן ההצבעה.

כחלון גם הבהיר מספר רב של פעמים שלא יכהן בממשלת נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום לאחר שימוע. לדבריו, באוקטובר 2018, "ראש ממשלה תחת כתב אישום, אחרי שימוע, לא יוכל לתפקד", והוסיף כי "אף אחד (מראשי המפלגות) לא יקבל את זה. ברגע שהיועץ המשפטי לממשלה קובע שיש המלצה על כתב אישום, ראש הממשלה לא יוכל לתפקד. אפילו לא צריכים אותי בשביל זה".

עוד אמר בראיון במרץ 2019 בערוץ 12, זמן קצר לפני הבחירות לכנסת ה-21 הוא אמר "יש חוק שאומר שהיועץ המשפטי לממשלה מחליט אם יוגש כתב אישום. ימצו את ההליכים, והיועמ"ש יודיע שהחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הוא לא יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום".

לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-22, כחלון כבר לא משמיע את הססמאות הללו. הוא נמצא בליכוד במקום 5, והשימוע לא קרס כמו מגדל קלפים, כפי שצפה נתניהו בבחירות הקודמות. בשלב הזה, כחלון אינו מסמן כי בכוונתו לעזוב את הליכוד, וזאת על אף השימוע ועל אף התכניות של נתניהו לזכות לחסינות מן הכנסת ו/או לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום ומשפט (אם אכן יוגש כתב האישום אחרי השימוע).