התגובה של אפל לאחר שגולדמן זאקס הורידו מחיר יעד למניה

במהלך סוף השבוע פרסם האנליסט רוד הול המלצה להורדת מחיר היעד של מניית אפל • בצעד נדיר החליטה החברה להגיב: "לא מצפה שלהצגה של אפל TV פלוס, כולל הטיפול החשבונאי בשירות, תהיה השפעה ממשית על התוצאות הכספיות שלנו"

גולדמן זאקס / שאטרסטוק
גולדמן זאקס / שאטרסטוק

בצעד נדיר, אפל סתרה במהלך סוף השבוע את דבריו של אנליסט מבנק ההשקעות גולדמן זאקס, שפרסם המלצה למשקיעים בה הוריד את מחיר היעד של המניה. האנליסט רוד הול פרסם במהלך סוף השבוע המלצה, בה מתח ביקורת על השיטה החשבונאית שאפל נוקטת לגבי דיווח על מכירות שירות הסטרימינג החדש שלה - TV פלוס, שמציע תכנים מקוריים למנויים, וטען כי תהיה לה השפעה שלילית על התוצאות הכספיות. אפל הצהירה בתגובה כי היא "לא מצפה שלהצגה של אפל TV פלוס, כולל הטיפול החשבונאי בשירות, תהיה השפעה ממשית על התוצאות הכספיות שלנו".

הול התייחס בסקירה שכתב להטבה עליה אפל הכריזה בשבוע שעבר, במהלך אירוע השקת האייפונים החדשים, במסגרתה תציע בחינם את TV פלוס לשנה עבור כל מי שירכוש אייפון חדש ומוצרי חומרה נוספים של אפל. ללא ההטבה, השירות יעלה 5 דולר לחודש, או כ-60 דולר לשנה.

לדברי הול, אותה תקופת ניסיון תהיה בעלת השפעה שלילית על התוצאות הכספיות של אפל, כיוון שתתבטא בשולי רווח נמוכים יותר עבור מכירות החומרה של החברה. זאת בשל השיטה החשבונאית של אפל, שתתייחס לכל קניית מוצר חדש כקניית חבילה של המוצר והשירות, ותעביר את חלק מההכנסות על מכירות החומרה החדשות למכירות מחטיבת השירותים, מה שאמנם יביא לצמיחה מהירה יותר של תחום השירותים, אך גם יוריד את המחיר הממוצע בו נמכרים אייפונים ומוצרי חומרה נוספים.

בגולדמן זאקס הורידו את מחיר היעד של מניית אפל מ-187 דולר ל-165 דולר, המחיר הנמוך ביותר של המניה בקרב הבנקים המובילים בוול סטריט, מה שהביא לירידות במניית החברה במהלך המסחר ביום שישי.

נזכיר כי בחודש הקודם אפל וגולדמן זאקס השיקו יחד את כרטיס האשראי אפל קארד.