טריגו הישראלית גייסה 22 מיליון דולר ורוצה להתחרות באמזון גו

הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה, שמפתחת מערכות לחנות ללא קופה, ל-29 מיליון דולר

מייסדי טריגו, דניאל ומיכאל גבאי / צילום: עמר הכהן
מייסדי טריגו, דניאל ומיכאל גבאי / צילום: עמר הכהן

חברת טריגו (לשעבר טריגו ויז'ן), המפתחת מערכות לחנות ללא קופה, הודיעה היום (ב') על גיוס של 22 מיליון דולר בהובלת קרן הצמיחה Red Dot Capital . בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, קרן ורטקס וקרן Hetz הבריטית-ישראלית. הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה ל-29 מיליון דולר.

טריגו ויז'ן הוקמה בשנת 2018 על-ידי האחים מיכאל ודניאל גבאי, יוצאי תוכנית תלפיות ויחידות עילית של חיל מודיעין שעסקו בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית במסגרת תפקידיהם. החברה גייסה סיד של 7 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון חץ ו-ורטקס, שהשקיעו בחברה 3.5 מיליון דולר כל אחת. טריגו מעסיקה 45 עובדים בתל אביב, רובם עובדים טכנולוגיים מתחום הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית שכבר עבדו עבור ענקיות בינלאומיות. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת להכפיל את כח האדם שלה ב-45 עובדים נוספים במהלך השנה הקרובה , כולם בתל אביב גם כן.

הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן מסוגלת לעקוב אחרי כל העצמים בחנות, מוצרים, אנשים ועגלות, בהתבסס על חיישנים של מצלמות RGB בלבד. מדובר במצלמות בסיסיות, ללא חיישני עומק, אך לדברי החברה, טכנולוגיית הראייה הממוחשבת שפיתחה, מסוגלת להפיק תוצאות מדויקות תוך הסתמכות על שימוש בכמות מצלמות הקטנה מפתרונות אחרים הקיימים בשוק. זאת, באמצעות על קריאה של דינמיקה ותנועה.

חנויות בהן מותקנת הטכנולוגיה של החברה מציעות ללקוחותיהן שני מסלולי קנייה: מסלול אחד הכוולל זיהוי, במסגרתו הצרכן מזדהה בכניסה לחנות על ידי כרטיס או אפליקציית הרשת, תוך שהוא מאפשר לקמעונאי ללמוד על העדפות הקנייה שלו. במסלול השני, הצרכן נכנס לחנות ללא זיהוי ומבצע את התשלום לקראת היציאה מהחנות, בעמדת תשלום שגם היא לא דורשת סריקה של המוצרים.

מטרת הגיוס, לפי טריגו, היא "לאפשר לקמעונאי מזון להילחם ב אמזון גו". לפני יותר משנה וחצי, בינואר 2018, פתחה אמזון את החנות האוטומטית הראשונה ללא קופות, אמזון גו, בסיאטל שבארה"ב. מאז, רשתות שונות, בראשן וולמארט, מפעילות פיילוטים שונים של חנויות ללא קופה בטכנולוגיות שונות. כיום הפעילות של אמזון גו כוללת כבר 12 חנויות, בסיאטל, סן פרנסיסקו, שיקגו וניו יורק, והחברה מתכננת להגיע לפריסה של 3,000 סניפים.

אמזון כמובן לא חושפת את הטכנולוגיה שמאחורי חנות גו, אך דיווחים שונים בעולם מספרים על שימוש בשילוב של מצלמות RGB, מצלמות עם חיישני עומק וחיישני משקל על המדפים. תמונות מחנויות אמזון חושפות רשת מצלמות צפופה במיוחד שמקיפה את החנות. טריגו מדגישה את היתרון של הטכנולוגיה שלה אשר מתבססת על שימוש בכמות קטנה יותר של מצלמות סטנדרטיות וזולות יותר.

"אנחנו מאמינים שצוות ה-Computer Vision של טריגו יהיה הראשון לפתח את הטכנולוגיה, להטמיע אותה ברחבי העולם ולשחרר את הפוטנציאל האדיר של מהפכה אמיתית בקמעונאות המזון", נמסר בהודעת החברה על הגיוס מטעם ברק סלומון, שותף מנהל ב-Red Dot Capital.

מייסדי טריגו / צילום: עומרי הכהן
 מייסדי טריגו / צילום: עומרי הכהן

בהודעתה על הגיוס טריגו ציינה כי היא נמצאת בשיתוף פעולה עם מספר קמעונאי מזון בינלאומיים גדולים, אשר את שמם לא חשפה. החברה אף מסרבת לחשוף את הכנסותיה. ביוני האחרון נחשף בבלומברג כי החברה תפעיל חנויות ללא קופה עבור ענקית הקמעונות הבריטית טסקו. בנוסף, טריגו הודיעה כי היא נמצאת בשיתוף פעולה עם רשת שופרסל, אשר תטמיע את הטכנולוגיה ב-280 חנויות ב-5 שנים הקרובות. חנויות אלה כוללות אלפי סוגי מוצרים שונים .

עוד ציינה החברה בהודעתה כי הטכנולוגיה שלה מותקנת כיום בחנויות אשר שטחן עומד על 450 מ"ר - שטח גדול פי שתיים משטחה של חנות אמזון גו, והחנות הגדולה ביותר ללא קופה בעולם, לדברי החברה. גיוס ההון נועד גם לאפשר לחברה להרחיב את הטכנולוגיה שלה, כך שתתאים לחנויות גדולות אף יותר.

"הטכנולוגיה שלנו משתמשת בראיית מכונה ודורשת כוח חישוב ועיבוד משמעותי מאד, לכן ככל שהחנות גדולה יותר ומספר הלקוחות בה גבוה יותר, כך כוח החישוב הנדרש על מנת לייצר את רשימות הקנייה לכל לקוח גדל. על מנת להמשיך ולהתקין את הטכנולוגיה בחנויות הולכות וגדלות אנחנו משתמשים בחומרה החדשה ביותר בשוק ובאלגוריתמים ייחודיים לטריגו. כיום הטכנולוגיה מתאימה לסופרמרקטים בגודל קטן-בינוני, עד כ500 מטר רבוע", אמר מיכאל גבאי, מנכ"ל החברה.

שנת הקמה: 2018
מה החברה עושה: טכנולוגיה לחנויות ללא קופה
מייסדים: מיכאל ודניאל גבאי
עובדים: 45
משרדים: תל אביב
גיוסי הון: 29 מיליון דולר
משקיעות: Red Dot Capital , קרן ורטקס וקרן חץ