עתירה לועדת הבחירות: עצרו מסרים מוקלטים ביום הבחירות עם מידע לא מהימן על שיעור ההצבעה

עו"ד שחר בן מאיר פנה בעתירה לועדת הבחירות ובה ביקש לעצור מסרים מוקלטים מראש, שהוכנו על ידי הליכוד, באמצעות ח"כ יואב קיש , ואנשים מטעם הליכוד כגון ראש מועצת בנימין ישראל גנץ

שחר בן מאיר/ צילום: יונתן בלום
שחר בן מאיר/ צילום: יונתן בלום

עו"ד שחר בן מאיר פנה בעתירה לועדת הבחירות ובה ביקש לעצור מסרים מוקלטים מראש, שהוכנו על ידי הליכוד, באמצעות ח"כ יואב קיש, ואנשים מטעם הליכוד כגון ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. באותן הקלטות השמע, שהוקלטו לקראת מחר, הליכוד מעדכן את הבוחרים ששיעור ההצבעה באיזורי הליכוד נמוך במיוחד וקורא להם לצאת להצביע.

הקלטת שמע של גנץ, המתוזמנת למחר (ג'), יום הבחירות בשעה 16:30 אחר הצהריים, התפרסמה לפני מספר שעות בעיתון הארץ.

בן מאיר ציין בעתירתו כי מדובר "בכוונה ברורה ומפורשת של הליכוד להפר את חוק הבחירות, דרכי תעמולה, באמצעות פרסום סקרים אסורים הבחירות ובאמצעות פרסום 'שקרים' אסורים ביום הבחירות ביחס לאחוזי ההצבעה".

בן מאיר צירף לעתירתו שני קבצי שמע, האחד של ישראל גנץ ראש מועצת בנימין והשני של ח"כ יואב קיש מן הליכוד. "נוכח שקבצי השמע נמצאים ברשות העותר כבר כעת, המסקנה ברורה לחלוטין: מדובר בהפצת שקרים וסקרים מתוכננת של הליכוד במהלך יום הבחירות, כאשר כבר כעת הוקלטו דברי השקר המתיימרים לחזות את אחוזי ההצבעה. השקרים הוכנו מבעוד מועד לשם הפצתם לקראת מחצית יום הבחירות" הוא מציין.

בעתירה מצוין שרק ועדת הבחירות מוסמכת לפרסם מידע על אחוזי הצבעה ופרסום מטעם מפלגה אחת, שהוכן מראש, מהווה עבירה על סעיף 13 לחוק דרכי תעמולה.

עוד הוא מציין שפרסום מידע שקרי ולא נכון, שהוכן מראש בנוגע לאחוזי ההצבעה, יש בו משום הפרעה לסדרי הבחירות, פרסום סקר אסור, תעמולה לא הוגנת ופגיעה בחשאיות הבחירות.