בחירות ראשונות שמפלגה "שלי" לא מתמודדת בהן

מירב בן-ארי על הבחירות לכנסת: "נשארו כעת רק שתי מפלגות שמייצגות אותי הכי טוב"

מירב בן-ארי / צילום: שלומי יוסף
מירב בן-ארי / צילום: שלומי יוסף

אני הולכת להצביע היום. אני ועוד רבים. אני מאוד מקווה שאנשים לא יוותרו על הזכות הדמוקרטית שלהם לבחור ולהיבחר, ילכו להצביע, כדי לקחת חלק בתהליך הדמוקרטי שלצערי קרה מהר מהצפוי.

זה בהחלט קצת מוזר ללכת להצביע כשאני לא חלק ממפלגה, כשאני לא חלק מהמועמדים לכנסת. כבר התרגלתי להיות חלק משמעותי מהבחירות, ועכשיו אני שוב צופה מהצד. עם זאת, אני יותר מעורבת מאדם מן השורה, אני מפרשנת פוליטיקה בתוכניות הטלוויזיה, ואף אעסוק בכך כל היום ביום הבחירות. אולם עדיין אני הולכת להצביע למפלגה שהיא לא המפלגה שלי.

כמה זה קל להצביע למפלגה "שלך", למפלגה שהיא הבית האידאולוגי שלי, שאני מאמינה בה בכל לבי. זה קרה לי בעבר פעמיים בבחירות הארציות, ופעמיים במוניציפליות. הלכתי לבחירות בתחושה שאני שלמה עם ההצבעה שלי, והנה הפעם אני הולכת להצביע עם התלבטות גדולה, ואני עדיין לא ממש בטוחה מי מבין כולן תייצג את האינטרסים שלי בצורה הכי טובה.

ושלא תטעו, יש לי חברים וחברות בכל מפלגה. יש לי אנשים שאני מאמינה בהם בכל מפלגה, הלוואי שיכולתי לשים את כל הטובים ביותר במפלגה אחת 'אבל היות שזה לא יקרה, עליי לבחור רק באחת שהיא המתאימה ביותר עבורי ועבור תפיסת עולמי.

בימים האחרונים אני מתלבטת. בעיניי, נשארו כעת רק שתי מפלגות שמייצגות אותי הכי טוב. שמייצגות את הראייה הכלכלית והחברתית שלי, את סולם הערכים שעליו גדלתי, והדברים שבהם אני מאמינה, וכן גם את המשפחה שלי. ויש עוד משהו - אני גם רוצה לבחור במפלגה שקודם כל תראה את המדינה; בחברי כנסת שיודעים שהם שליחי ציבור שישרתו את המדינה בצורה הטובה ביותר, ויראו את כולם, לא רק סקטור מסוים. אני בוחרת לא רק מה שהוא טוב עבורי, אלא גם מה שטוב למדינה שלי, שאני כל-כך אוהבת ומאמינה בה. יש לי תחושת פטריוטיות מאוד חזקה בבחירות האלה, ואני מבינה כמה חשוב להצביע הפעם כדי לשמור על המדינה שלנו ועל אזרחיה, וכדי לפעול שתהיה כאן תחושת ביטחון לחיות פה. אבל גם חיים טובים יותר. כמו הפתגם הסיני העתיק שאומר ש'אם יש לך שני מטבעות, תקנה באחד לחם כדי לחיות, ובשני פרח בשביל שיהיה לך בשביל מה לחיות'.

ככה בפשטות אני רוצה לבחור במפלגה שמבחינתי תדאג שנוכל לחיות פה בשביל משהו טוב יותר. לסיכום, הנה משהו אישי שקרה לי בשבוע שעבר. הייתי בדיון, שבו אחת המשתתפות בפאנל אמרה לי שהיא "לא הולכת להצביע כי זו המחאה שלי על הזלזול בהצבעה הקודמת שלי" ועל כך שדי נמאס לה מהמצב בארץ.

אומנם אני יכולה להבין אותה, אבל אני ממש לא מסכימה איתה. קודם כל, אם המצב בארץ לא טוב, תצביעו עבור אלה שמתחייבים עבורכם לשנות את המצב הקיים. זו לא חוכמה לשבת על הגדר ולהתלונן. צריך לקום ולעשות פעולה, ואם מישהו מאוד מרוצה מהמצב הקיים, הוא חייב ללכת להצביע כדי להשאיר אותו ולא לשנות.

בקיצור, החובה להצביע מוטלת על כולנו. אנחנו לא יכולים להיות אדישים. שני הצדדי - אלה שרוצים לשפר ואלה שרוצים לשמר - כלומר, כל הציבור חייב לומר את דברו, ולהחליט את מי הוא רוצה לראות מנהיג את המדינה שלו בתקופה הקרובה.

אל תישארו בבית, לכו לבחור, ואחרי זה גם תיהנו מהיום החופשי שלכם.

הכותבת כיהנה כחברת כנסת בסיעת כולנו