ביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון עם יועץ התקשורת רונן משה

(עדכון) - משה הואשם בפרשת משנה של תיק ישראל ביתנו • לפי ההסדר, הוא ירצה 9 חודשי עבודות שירות ויורשע בסעיף של סיוע להפרת אמונים

השופט בני שגיא מבית המשפט המחוזי תל-אביב אישר את הסדר הטיעון עם יועץ התקשורת רונן משה, שהואשם בפרשת משנה של תיק ישראל ביתנו. לפי ההסדר, משה ירצה 9 חודשי עבודות שירות ויורשע בסעיף של סיוע להפרת אמונים.

אתמול (ד') נחשף ב"גלובס" כי הפרקליטות עומדת לחתום על הסדר טיעון עם רונן משה. לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", הפרקליטות ועורכי דינו של משה, רועי בלכר ורוית צמח, ביקשו מבית המשפט את דחיית מועד ההוכחות בתיק שהיה קבוע להיום, לצורך התקדמות במשא-ומתן להסדר. 

משה - יועץ תקשורת ובעל חברה לשירותי ייעוץ אסטרטגי ותקשורת, שכיהן בעברו כיועץ של שרים בממשלות ישראל - הואשם בפרשת משנה של תיק ישראל ביתנו כי נתן שוחד לשני יועצים בכירים של שרים: לטלי קידר, ששימשה כיועצת בכירה לשר החקלאות יאיר שמיר; וליועץ של שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב, אמנון ליברמן, שהפך לעד מדינה בתיק.

השיטה של משה שתוארה בכתב האישום המקורי עבדה כך: בתמורה לכספים שהעביר ליועצים, דרש משה מליברמן וקידר כי יקדמו את האינטרסים העסקיים שלו וירתמו את הגורמים הרלוונטיים במשרדי התיירות והחקלאות לפרסם בפינת הטלוויזיה "דקה לשמונה", ששודרה בצמוד למהדורת החדשות המרכזית בערוצי הטלוויזיה המרכזיים.

לפי האישום, משה עשה זאת בזמן שהוא מעניק שירותי ייעוץ לחברה שהפיקה את "דקה לשמונה", ממנה קיבל תשלום של 760 אלף שקל תמורת החוזים שהשיג עם משרדי התיירות והחקלאות.

נציין כי במסגרת ההתקשרות של המשרדים הממשלתיים האמורים במיזם "דקה לשמונה", שילמה לשכת הפרסום הממשלתית לחברת ההפקות 4 מיליון שקל עבור הקמפיין של משרד החקלאות, בעוד בעבור הקמפיין של משרד התיירות הועברו 2.2 מיליון שקל.

לאחר הפיכתו של אמנון ליברמן לעד מדינה, חתמה קידר על הסדר טיעון עם הפרקליטות, ומשה נותר הנאשם היחיד בתיק. כעת, לאחר אישור הסדר הטיעון עם משה, יבוא הסוף לתיק כולו.

ליאור אבנון ממשרדו של רונן משה משמשת כדוברת של מפלגת כחול לבן. 

רונן משה מסר בתגובה: "לאורך כל הדרך התעקשתי שהאמת תצא לאור, ואני שמח שאחרי כמעט 5 שנים, במהלכן שילמנו משפחתי ואני מחיר כבד מאוד - האמת ניצחה, ואני מרגיש הקלה עצומה שזה מאחוריי.

"אני ממשיך הלאה בראש מורם תוך קבלת אחריות על שגיאה שביצעתי בסיטואציה בלתי אפשרית ובלתי אנושית.
אני מודה לפרקליטות על כך שאימצה וקיבלה את גרסתי, לפיה לא נתתי שוחד לאף אחד, לא הצעתי שוחד ולא הסכמתי לתת שוחד, והחליטה למחוק את עבירת השוחד לחלוטין מכתב האישום.

"אני מודה למשפחתי, לחברים וללקוחות ולכל מי שהאמין בצדקת דרכי בשנים מורכבות וארוכות. אני מלא הערכה והכרת טובה על כך".