וואווי השיקה טלפונים חדשים ללא שירותי גוגל

חברת וואווי הסינית השיקה היום את סדרת מכשירי הדגל החדשים שלה, "Mate 30", עם מערכת ההפעלה שמתבססת על גרסאת הקוד הפתוח של אנדרואיד של גוגל, אך אינה נתמכת ע"י החברה • הסיבה לכך  היא ההגבלות שממשל ארה"ב הטיל על הענקית הסינית, מתוך חשש כי ממשל סין משתמש בחברה לצורכי ריגול

Mate 30, הסמארטפון החדש של וואווי / צילום: מייקל דאלדר, רויטרס
Mate 30, הסמארטפון החדש של וואווי / צילום: מייקל דאלדר, רויטרס

חברת וואווי הסינית השיקה היום (ה') את סדרת מכשירי הדגל החדשים שלה, "Mate 30", עם מערכת ההפעלה EMUI10 שמתבססת על גרסאת הקוד הפתוח של אנדרואיד של גוגל, אך אינה נתמכת ע"י החברה, וללא אפליקציות ושירותים של גוגל שמותקנים על המכשיר באופן מובנה, כמו ג'ימייל, יוטיוב או חנות האפליקציות פליי סטור. במקומה, וואווי תציע חנות אפליקציות משלה.

הסיבה לכך שבניגוד למכשירי החברה הקודמים, הפעם לא יוצעו שירותי גוגל או גרסה רשמית של אנדרואיד, היא ההגבלות שממשל ארה"ב הטיל על הענקית הסינית, מתוך חשש כי ממשל סין משתמש בחברה לצורכי ריגול. בחודש מאי וואווי צורפה ל"רשימה שחורה" של הממשל האמריקאי, שדורשת מחברות אמריקאיות להוציא רישיון מיוחד כדי למכור לחברות שנכללו בה רכיבים וטכנולוגיה. באוגוסט הממשל אמנם העניק לוואווי הארכה שמאפשרת לחברות אמריקאיות לקיים איתה שיתופי פעולה עד אמצע נובמבר, אך בחודש שעבר דובר גוגל הסביר לרויטרס כי אותה הארכה אינה תקפה לגבי מוצרים חדשים כמו המייט 30.

אמנם בשוק הסיני שירותי גוגל חסומים וקיימות להן אלטרנטיבות מקומיות, אך בשווקים אחרים, כמו האירופאי, בו שירותי גוגל פופולריים מאוד, מדובר במצב בעייתי עבור וואווי. אנט צימרמן, סגנית נשיא בחברת Gartner Research אמרה ל-CNBC על הטלפונים החדשים של החברה כי "יש כאן הרבה אי ודאות, ואני לא בטוחה כמה משתמשים יתפשרו על הטלפון הזה".

וואווי השיקה במסגרת הסדרה את מכשיר המייט 30 בגודל 6.6 אינץ', שיעלה החל מ-800 יורו, ודגם מייט 30 פרו בגודל 6.5 אינץ', שיעלה החל מ-1,100 יורו. גרסה של המייט 30 פרו שתומך בקישוריות 5G תימכר החל ממחיר של 1,200 יורו.

המכשירים מצויידים במעבד החדש של וואווי, קירין 990, וקיים בהם מערך של ארבע מצלמות שמסודרות בעיצוב מעגלי בגב המכשיר. בנוסף, הם אפשרות למצב חשוך, ומערכת שליטה מבוססת מחוות. למכשירים אין לחצנים פיזיים לשינוי עוצמת הקול, אלא טכנולוגיית מגע שמאפשרת לשלוט בה.

גם סמסונג ושיאומי כבר חשפו דגמים התומכים בקישוריות 5G, אך ככל הנראה אפל, שהשיקה שלושה אייפונים חדשים בשבוע שעבר, צפויה להשיק מכשיר תומך רק ב-2020.