אבי שטרנשוס מונה למנכ"ל מידרוג במקומו של ערן היימר

וגם: רדוור מבקשת להקצות לרועי זיסאפל מניות חסומות בשווי כ-2.1 מיליון דולר • צבי לנדאו מימש אופציות ומכר מניות סולאראדג' ברווח של כ-2.2 מיליון דולר • מבנק לאומי למיטב דש: תמר יסעור מצטרפת לדירקטוריון בית ההשקעות

אבי שטרנשוס מונה למנכ"ל חברת האשראי מידרוג מקבוצת Moody's העולמית. שטרנשוס מחליף בתפקיד את ערן היימר, שהודיע לפני כחודשיים על עזיבתו לטובת מינויו כמנהל ההשקעות של טדי שגיא בישראל.

לשטרנשוס (52) רקע עשיר בשוק ההון, לאחר שכיהן במהלך השנים בשורת תפקידים בכירים. בתפקידו האחרון הוא שימש כחבר הנהלה וראש המערך הפיננסי בבנק הבינלאומי והיה אמון על ניהול כלל הנכסים וההתחייבויות של הבנק, זאת לצד ניהול הנוסטרו ותיקי ההשקעות של הבנק בארץ ובחו"ל בהיקף מיליארדי שקלים.

שטרנשוס כיהן בעבר כמנכ"ל יובנק עד שהוא מוזג באופן מלא לתוך הבנק הבינלאומי, ולפני כן שימש כחבר הנהלה וראש החטיבה הפיננסית בבנק הבינלאומי. לפני כן כיהן בתפקיד מנהל תחום השקעות ביטוח וגמל בחברת מנורה מבטחים וכיו"ר חברת קרנות הנאמנות של הקבוצה.

יו"ר מידרוג, דוד מילגרום, ציין היום כי "אבי שטרנשוס מביא עימו 25 שנות ניסיון בשוק ההון ואין ספק כי הניסיון הרב לצד יכולותיו הגבוהות של אבי, יסייעו לחברה לעמוד ביעדיה".

רדוור מבקשת להקצות לרועי זיסאפל מניות חסומות בשווי כ-2.1 מיליון דולר

בחברת רדוור מבקשים מבעלי המניות לאשר למנכ"ל הוותיק, רועי זיסאפל, הקצאה של מניות חסומות בשווי של כ-2.1 מיליון דולר. במקביל מבקשת החברה להגדיל את ההיקף המקסימלי של הבונוס השנתי לזיסאפל, מרמה של 400 אלף דולר ל-600 אלף דולר.

רדוור, ספקית פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחת רשת עבור רשתות תקשורת ארגוניות ומרכזי מחשוב, פרסמה בסוף השבוע זימון לאסיפת בעלי המניות שבה יעלו הנושאים להצבעה. בזימון מפורטים נימוקים להחלטת ועדת התגמול להקצות לזיסאפל את התגמול ההוני המבוקש, ובין היתר נכתב שם כי זיסאפל הוא בעל תפקיד משמעותי בחברה והוא תורם להצלחתה - כדוגמה מציינים שם את העלייה בהכנסות החברה מ-217 מיליון דולר ב-2015 לצפי של 251-256 מיליון דולר ב-2019. כמו כן מזכירים בזימון כי שכרו של זיסאפל לא עודכן מאז 2012 והבונוס השנתי שלו נותר ללא שינוי מאז 2015.

ההקצאה ההונית המבוקשת מורכבת מ-45 אלף מניות חסומות שיבשילו ב-4 מנות לאורך 4 שנים, ועוד 45 אלף מניות שיבשילו ב-4 מנות בכפוף לכך שמחיר המניה של רדוור יהיה מעל 29 דולר למשך 30 ימי מסחר רצופים לפני האסיפה השנתית (לעומת 25 דולר היום).

נזכיר שלפני שנתיים הצביעה אסיפת בעלי המניות של רדוור נגד הצעה להקצות לזיסאפל עד 800 אלף אופציות, וזאת בשל הדילול הצפוי. עם זאת, בשנה שעברה אושרה לזיסאפל הקצאה של 90 אלף מניות חסומות.

צבי לנדאו מימש אופציות ומכר מניות סולאראדג' ברווח של כ-2.2 מיליון דולר

צבי לנדאו, המנכ"ל החדש של חברת סולאראדג', מימש בשבוע שעבר אופציות לרכישת כ-29 אלף מניות ומכר לאחר מכן את המניות הללו ברווח של כ-2.2 מיליון דולר. מימוש האופציות בוצע במחיר מימוש של 2.46 דולר - מדובר באופציות שקיבל לנדאו עוד בשנת 2012, לפני שסולאראדג' הונפקה בוול סטריט - והוא מכר את המניות במחירים ממוצעים שנעו בין 77.2-80.5 דולר למניה. כל העסקאות בוצעו בשבוע שעבר במהלך יום מסחר אחד, והן בוצעו במסגרת תוכנית של "מכירה עיוורת", כלומר כשללנדאו אין שליטה על מועד מכירת המניות. לאחר המכירה מחזיק לנדאו בכ-203 אלף מניות, אופציות ומניות חסומות של סולאראדג'.

מניית סולאראדג' הגיעה בשבוע המסחר האחרון בוול סטריט לשיא של כל הזמנים, כ-89.4 דולר (עלייה של מעל 100% בשנה האחרונה), שמשקף לחברה שווי של 4.3 מיליארד דולר. החברה מספקת מערכות לניטור ואופטימיזציה של אנרגיה סולארית. לנדאו נכנס לתפקיד המנכ"ל בסוף אוגוסט, אחרי ששימש כסגן הנשיא למכירות בחברה. הוא מונה בשל היעדרותו של המנכ"ל הקודם גיא סלע בגלל מחלה. ימים ספורים לאחר מכן נודע על מותו של סלע בגיל 54.

צבי לנדאו      / צילום: אתר החברה
 צבי לנדאו / צילום: אתר החברה


כשלוויתן חוגג באקווריום: מנהלי חברות האנרגיה עלו לירושלים

תאגיד תעשיות חיפושי הגז אירח ביום חמישי האחרון את מנהלי חברות האנרגיה בישראל בלוקיישן מפתיע בירושלים. באירוע הושק שיתוף הפעולה בין האקווריום שליד גן החיות בעיר לבין איגוד חיפושי הגז והנפט. כצעד ראשון התאגיד פרש את חסותו על מיכל זכוכית ענק המדמה את הסביבה האקולוגית הנוצרת סביב רגלי אסדת פרויקט לוויתן, אשר בשבועות הקרובים תחל הפקת הגז ממנו. נשיא האיגוד, האלוף במיל' איתן דנגוט, ניצל את המפגש על מנת לאחל לנוכחים ולכל בית ישראל שנת עצמאות אנרגטית ותחילת הפיכתה של ישראל לספקית אנרגיה אזורית, בצידה של תנופת פיתוח כלכלית חסרת תקדים עם הפעלת המאגר העצום.

אקווריום ישראל על שמה של משפחת גוטסמן, הראשון בגודלו בישראל, עוסק בשימור בתי הגידול והסביבה הימית בישראל, המהווה חלק מהאתגר של שמירת הטבע המקומי. באקווריום מיוצגים בתי הגידול הימיים בישראל - הים התיכון, ים סוף ואפילו הכנרת וים המלח, ומודגשים האיומים האקולוגיים הניכרים - זיהום הים וחופיו, דיג יתר, תיירות, מסחר, התפלה, קידוחי גז ונפט.

באירוע השתתפו גם: יגאל לנדאו, מבעלי רציו; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; איתן דנגוט, נשיא איגוד חברות הגז; ביני זומר, מנכ"ל חברת נובל; ואיתן פוסטר,מנכ"ל איגוד חברות הגז.

יגאל לנדאו, יוסי אבו, איתן דנגוט, ביני זומר ואיתן פוסטר / צילום: דוד סעד
 יגאל לנדאו, יוסי אבו, איתן דנגוט, ביני זומר ואיתן פוסטר / צילום: דוד סעד

מבנק לאומי למיטב דש: תמר יסעור מצטרפת לדירקטוריון בית ההשקעות

חודשים ספורים לאחר שתמר יסעור עזבה את בנק לאומי, היא מצטרפת לדירקטוריון בית ההשקעות מיטב דש, שעדכן על תחילת כהונתה כדירקטורית חיצונית (דח"צית). יסעור (54) כיהנה עד חודש יוני האחרון כראש החטיבה לבנקאות דיגיטלית בלאומי, והייתה האחראית על פפר - הבנק הדיגיטלי של לאומי, וכן כיהנה כיו"רית דירקטוריון לאומי קארד.

בעבר היא שימשה בין היתר כראש החטיבה הבנקאית בלאומי וכמנכ"לית לאומי קארד, ובמסגרת תפקידה כעת במיטב דש היא תהיה חברה בוועדת הביקורת ובוועדת התגמול של בית ההשקעות.

מיטב דש תעניק ליסעור 35 אלף כתבי אופציה לא סחירים של החברה, שיבשילו בכמה מנות שנתיות, החל מתום שנתיים ועד תום חמש שנים מהענקתן, בשווי הוגן של כ-93 אלף שקל, ואשר במימושן המלא יהוו כ-0.05% מהון מניותיו של בית ההשקעות.

על עזיבתה של יסעור את לאומי נודע בחודש מרץ האחרון, יחד עם עזיבתו של דני כהן, ראש החטיבה הבנקאית וראש חטיבת התיפעול - שניהם דמויות מרכזיות בהנהלת הבנק.

בית ההשקעות מיטב דש, שבשליטת האחים אלי וניר ברקת יחד עם יובל רכבי, לצד צבי סטפק, מנוהל על-ידי המנכ"ל אילן רביב, ונסחר בשווי של כ-850 מיליון שקל, אחרי שמנייתו טיפסה בכ-35% מתחילת השנה.

תמר יסעור / צילום: תמר מצפי
 תמר יסעור / צילום: תמר מצפי