אחרי 180 שנה: חברת התיירות הבריטית תומאס קוק קרסה

החברה פרסמה לפנות בוקר הצהרה לפיה חרף מאמציה מול משקיעים פוטנציאליים, היא כשלה במציאת מקורות כספיים • מדובר בקריסה השלישית בשבועות האחרונים של חברה הקשורה לתיירות, לאחר קריסת שתי חברות הלואו קוסט הצרפתיות XL ו-Aigle Azur

תומאס קוק / צילום: ריק פינדלר, רויטרס
תומאס קוק / צילום: ריק פינדלר, רויטרס

התחרות והקשיים הכלכלים הכריעו את אחת מחברות התיירות הוותיקות בעולם. תומאס קוק, שנוסדה לפני כ-180 שנה בבריטניה, קרסה. מדובר בחברת תיירות שמפעילה גם טיסות תחת המותג שלה.

החברה פרסמה לפנות בוקר (ב') הצהרה לפיה חרף מאמציה מול משקיעים פוטנציאליים, היא כשלה במציאת מקורות כספיים. החברה פנתה לבית המשפט להתחיל בתהליך של חדלות פירעון.

אלפי נוסעים צפויים להיפגע מקריסת החברה, כאשר לפי רשויות התעופה בבריטניה, כ-150 אלף נוסעים של תומאס קוק נמצאים ביעדים שונים וממתינים לשוב לבריטניה.

ענקית התיירות הסינית Fosun, חברת-האם של תומאס קוק המחזיקה במניות הרוב של החברה הבריטית (היא גם הבעלים של הרשת הצרפתית קלאב מד), יצאה בהצהרה לפיה היא מצטערת שהנהלת תומאס קוק לא השכילה למצוא פתרונות למצב הכלכלי אליו היא נקלעה ולחוב לבנקים בהיקף של יותר ממיליארד ליש"ט. הבנקים דרשו הזרמה של 200 מיליון ליש"ט מיידית, ואת זה החברה לא הצליחה לגייס. עוד נוסיף כי החברה מעסיקה יותר מ-20 אלף עובדים.

מוקדם יותר השבוע קרסה חברת הלואו קוסט הצרפתית XL, שהצטרפה לחברת לואו קוסט צרפתית אחרת שקרסה לאחרונה, Aigle Azur.