יו"ר ה-ECB הנכנסת לגארד: "מלחמת הסחר היא כמו עננה שחורה על הכלכלה העולמית"

"איום מלחמת הסחר כרגע הוא המכשול הגדול ביותר לכלכלה העולמית", אמרה לגארד שצפויה להיכנס לתפקידה כיו"ר הבנק המרכזי של אירופה בנובמבר הקרוב • לדבריה התעריפים שארה"ב וסין השיתו אחת על השניה אמורים לגלח 0.8% מהצמיחה הכלכלית העולמית ב-2020

כריסטין לגארד / צילום: שאטרסטוק
כריסטין לגארד / צילום: שאטרסטוק

עבור נשיאת הבנק המרכזי של אירופה הנכנסת, כריסטין לגארד, מלחמת הסחר בארה"ב וסין היא האיום הגדול ביותר על הכלכלה העולמית.

לגארד, שמנהל את קרן המטבע הבינלאומית מאז 2011 ונבחרה ביולי האחרון להחליף את מריו דראגי החל מה-1 בנובמבר, אמרה היום (ב') כי התעריפים שארה"ב וסין השיתו אחת על השניה אמורים לגלח 0.8% מהצמיחה הכלכלית העולמית ב-2020.

"זה מספר עצום," אמרה לגארד. "זה אומר פחות פעילות עסקית, פחות השקעה, ומנגד יותר אי וודאות. זה מהווה משקל על הכלכלה העולמית כמו ענן גדול ואפל. איום מלחמת הסחר כרגע הוא המכשול הגדול ביותר לכלכלה העולמית", אמרה לגארד.

המשא ומתן סביב סוגיית הסחר בין ארה"ב וסין אמור להתחדש בחודש הבא בוושינגטון. בסוף השבוע האחרון משלחת של נציגיה של סין קיצרה את ביקורה בארה"ב מוקדם מהצפוי, ללא סיבה נראית לעין.

"ככל שהדבר מתמשך, כך אי הוודאות מחלחלת. בין אם אתה משקיע, או עסק, בין אם הוא קטן, בינוני או גדול, אתה לא מתכוון להשקיע, אתה הולך לחכות. אתה הולך לשבת ולתהות האם רשתות האספקה ​​הולכות להשתנות", אמר לגארד.