איגוד חברות הפרסום יפרסם קול קורא לבחירת יו"ר

הסיבה לפרסום הקול הקורא מגיעה לאחר שאף מנהל בכיר בענף הפרסום לא הסכים לקחת על עצמו את תפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום, ובאיגוד נואשו מהניסיונות להביא לבחירת יו"ר בהסכמה

אמיר גיא, היו"ר הנוכחי של איגוד חברות הפרסום / צילום: איל יצהר
אמיר גיא, היו"ר הנוכחי של איגוד חברות הפרסום / צילום: איל יצהר

לאחר שאף מנהל בכיר בענף הפרסום לא ניאות לקחת על עצמו את תפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום, ובאיגוד נואשו מהניסיונות להביא לבחירה של יו"ר בהסכמה, לקראת סוף החודש צפוי לצאת לפועל צעד שהאיגוד לא נקט מעולם - פרסום הודעת "קול קורא" לתפקיד היו"ר - כך נודע ל"גלובס". 

תפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום נחשב בעבר לתפקיד מכובד שכיהנו בו בכירי הפרסומאים בענף, ביניהם אבנר בראל, מודי כידון, רמי שלמור ויאיר גלר. אולם בשנים האחרונות, עם דעיכת הזוהר סביב ענף הפרסום - כך גם העניין בתפקיד ירד בהתאם.

בששת השנים האחרונות כיהן בתפקיד היו"ר אמיר גיא, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שנמנה עם הדור החדש של המנהלים. גיא נבחר לתפקיד לשנתיים, וכהונתו הוארכה בהמשך בשנתיים נוספות. האג'נדה המרכזית שלו הייתה להחזיר למודעות את הערך המקצועי שמביא איתו פרסום לשיווק עם דגש על עיסוק בקריאייטיב. גיא פעל להחזיר את תחרות הפרסום המסורתית "קקטוס הזהב" שהפסיקה להתקיים שנתיים לפני מינויו בשל פוליטיקה פנימית בין המשרדים. אך מהר מאוד התברר כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה בשנית, משרדי פרסום החלו להחרים את האיגוד חדשות לבקרים, ותפקיד היו"ר דרש הליכה בין הטיפות. בסופו של דבר התחרות הפכה להיות תפוח אדמה לוהט שאיש אינו רוצה לגעת בו, והיא בוטלה.

הסכסוכים הפנימיים בין המשרדים בענף, לצד המשבר הגדול שהתעשייה נכנסה אליו, לא תרמו לנכונות של הפרסומאים הבכירים לקחת על עצמם את התפקיד. לפני שנתיים סיים גיא שתי כהונות - המקסימום שתקנון האיגוד מאפשר - אך לא נמצא לו מחליף.

על-פי התקנון, יו"ר איגוד חברות הפרסום נבחר בהצבעה באסיפת האיגוד. המסורת היא שלאסיפה הקובעת מגיע בדרך-כלל מועמד יחיד המסוכם מראש. בבחירות הקודמו,ת בהן נבחר אמיר גיא, היו על השולחן שתי אפשרויות - יורם באומן ואמיר גיא - אך באומן החליט בסופו של דבר כי אינו מעוניין בתפקיד. לקראת תום כהונתו של גיא פנו גורמים באיגוד לבאומן בבקשה שייקח על עצמו את התפקיד. באומן סירב, וכמוהו סירבו בכירים אחרים כמו רמי יהושע, יוסי לובטון, עמית משיח ונוספים. בחוסר ברירה קיבלה הנהלת האיגוד החלטה על שינוי התקנון, כך שניתן יהיה להאריך את כהונתו של גיא לתקופה נוספת. גיא הסכים לכך בלית-ברירה, מתוך תיקווה שבמהלך הזמן יימצא מועמד ראוי שיחליפו בתפקיד.

לפני חודשים ספורים נדמה היה כי מתרחש משהו שישנה את התמונה: איגוד חברות הפרסום קיבל את הייצוג של פסטיבל קאן בישראל - התחרות שנחשבת לאולימפיאדה של ענף הפרסום. באיגוד האמינו שקבלת הזיכיון היוקרתי תסלול את הדרך להחזרת האפיל של האיגוד - אך ללא הועיל. הפרסומאים המשיכו להצביע ברגליים ולסרב.

עתה כאמור צפוי לצאת קול קורא שיאפשר, לפחות מבחינה חוקית, לצאת מהפלונטר שהאיגוד נקלע אליו. במקביל צפויות להיערך גם בחירות להנהלת האיגוד - שגם הן לא התקיימו כבר מספר שנים.

עם זאת, חשוב להדגיש כי בשלב הזה פעילותו של האיגוד בנושאים שהוא מעורב בהם, כמו ועדת המדרוג או ניהול "הבצפר", לא נפגעים.