ביג מתרחבת בבלגרד: תרכוש מרכז קניות בעד 32.5 מיליון אירו

בביג מבהירים כי לאחר השלמת אכלוס מבנה שבשלבי הקמה, ה-NOI של מרכז הקניות הנרכש יסתכם בכ-2.7 מיליון אירו בשנה

קבוצת ביג מרחיבה את הפעילות בבלגרד: קבוצת הנדל"ן המניב, בניהולו של חי גאליס, חתמה על הסכם לרכישת מרכז קניות בבלגרד שבסרביה בתמורה שיכולה להגיע לשווי של כ-32.5 מיליון אירו (כ-125 מיליון שקל), בניכוי הלוואה בהיקף 14.5 מיליון אירו, שאותו המרכז לקח מבנק ושתיוותר גם לאחר הרכישה. את הרכישה מבצעת ביג באמצעות חברה-בת שבה היא מחזיקה 78.5%.

ביג דיווחה היום (ד') כי המרכז המסחרי כולל שטח מסחרי להשכרה בשטח של כ-23 אלף מ"ר, הכולל מבנה חדש בשטח של 2,313 מ"ר, הנמצא "בשלבי הקמה מתקדמים ואמור להיפתח לקהל הרחב לפני השלמת העסקה".

בביג מציינים בהקשר זה כי התמורה שתשולם בעסקה כוללת סך של 4 מיליון אירו שישולמו למוכרים רק בכפוף להשלמת אכלוס המבנה החדש. אם הבניין החדש לא יאוכלס בתוך שנה ממועד השלמת העסקה, הסכום האמור לא ישולם למוכרים. שיעור התפוסה במרכז המסחרי עומד על כ-100%.

לפי שעה אין ודאות שהעסקה תצא לפועל. בכל מקרה, בביג מבהירים כי לאחר השלמת אכלוס המבנה החדש שנמצא בשלבי הקמה, ה-NOI של מרכז הקניות הנרכש יסתכם בכ-2.7 מיליון אירו בשנה.

ביג מרכזי קניות , שבשליטת יהודה ורוני נפתלי, נסחרת לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל. החברה פועלת בתחום מרכזי המסחר הפתוחים בישראל, בארה"ב ובסרביה. נכון לסוף הרבעון השני השנה החזיקה החברה ב-56 מרכזי מסחר ובשטח להשכרה של 1.16 מיליון מ"ר. נכון ליוני השנה החזיקה החברה בשטח להשכרה של 97 אלף מ"ר בסרביה, שהניב לה במחצית 2019 NOI בגובה 4.9 מיליון אירו.

במצגת שפרסמה החברה עם דוחות הרבעון השני של השנה, היא ציינה כי היא נמצאת בתהליך הקמת קומפלקס מסחר בשטח כולל של 15 אלף מ"ר בבלגרד שבסרביה, שהשוכר העיקרי בו אמור להיות רשת הספורט הצרפתית דקטלון. החברה ציינה כי הקומפלקס האמור צפוי להיפתח עד סוף 2019 ולהניב לה NOI בתפוסה מלאה של כ-2 מיליון אירו.

בביג מציינים כי מדובר בחברה "הנמצאת במגמה של צמיחה והתרחבות אשר צפוי להימשך בטווח הקצר ועד הבינוני".