הבעלים בבנק ירושלים מתחמשים להמשך המאבק על דקסיה עם גיוס אג"ח ראשון

חברת יצוא שבשליטת משפחת שובל השלימה בהצלחה את השלב הראשון, שבסופו התחייבה לגייס מהמוסדיים 79 מיליון שקל בריבית 2.63% • בנק ירושלים נאבק לבטל את עסקת דקסיה-דיסקונט

 

 

זלמן שובל ובנו,  גידי שובל / צילום: איל יצהר, גלובס
זלמן שובל ובנו, גידי שובל / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת יצוא  שבשליטת משפחת שובל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח הראשונה שלה, כשהיא מעבה את קופת המזומנים שלה ומאותתת בכך שהיא מוכנה ללכת את כל הדרך במאמציה לרכוש את בנק מוניציפל (לשעבר דקסיה). יצוא שולטת בבנק ירושלים  שמנהל בשנה האחרונה מאבק חריג ומתמשך של הבנק, שבשליטת משפחת שובל, בקידום עסקת המיזוג בין דקסיה ומרכנתיל דיסקונט, ורצונו של ירושלים להיות זה שרוכש את דקסיה.

בימים האחרונים עדכן בנק ירושלים את הצעתו לרכישת דקסיה ל-720 מיליון שקל, כשהוא התחייב להסכים לשלם "קנס" של 15 מיליון שישלם אם ייחתם הסכם בינו לבין דקסיה אך העסקה בגינו לא תושלם. ההצעה ל"קנס" האמור באה על מנת לענות על טענות שהושמעו מצד דקסיה שלפיהן לא ברור אם ירושלים יוכל לעמוד בתמורה שבה הוא נוקב.

על רקע זה נעשה אתמול השלב המוסדי המוצלח בהנפקת האג"ח של חברת יצוא, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-230 מיליון שקל וששולטת בבנק ירושלים, הבנק האוניברסלי "הרגיל" השביעי בגודלו במשק (וגם מחזיקה בנדל"ן). את החברה מובילים היו"ר זלמן שובל ובנו המנכ"ל גידי שובל.

מדובר בחוב סחיר ראשון של החברה (סדרה א') למח"מ של כ-5 שנים. במכרז הגיעו ביקושים בהיקף מצרפי של כ-241 מיליון שקל, ובסופו הוחלט כי החברה תגייס מהמוסדיים כ-79 מיליון שקל בריבית 2.63% עם הקצאה מלאה בריבית הסגירה. שיעור הריבית השנתית של האג"ח ייקבע במסגרת ההצעה לציבור. מדובר במכרז מוסדי מוצלח מאוד עם ביקוש יתר משמעותיים.

את העסקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים, שמובילה היום הנפקת אג"ח נוספת בגוף פיננסי מעניין - בהיקף של כחצי מיליארד שקל בחברת גמא, שמייעדת את המימון לצמיחה בפעילות.

עוד נציין כי ההסכם בין דקסיה לדיסקונט הוארך לאחרונה עד תחילת דצמבר הקרוב, כשהשלמת העסקה תלויה בין היתר במכירת תיק אשראי לרשויות מקומיות על-ידי הצדדים לעסקה. זה זמן שהם במגעים בנושא עם בנק אגוד. בנק ירושלים טוען כי דירקטוריון דקסיה כושל בכך שהוא מתעלם מהצעתו לרכישת הבנק, בעוד שבסביבת דקסיה דוחים טענות אלה.