הסכם הפצה | בלעדי

דנשר וחטיף קורני נפרדים; ההפצה תעבור לחברת סידס

זאת אחרי 24 שנה • מבחינת סידס מדובר בבשורה חיובית לאחר שאיבדה את ההפצה של חטיף מארס לפני כשנתיים • קורני הוא השחקן החמישי בגודלו בקטגוריית חטיפי הדגנים עם נתח שוק של 8%

חטיפי קורני ונייצ'ר ואלי / צילום: שני מוזס
חטיפי קורני ונייצ'ר ואלי / צילום: שני מוזס

אחרי 24 שנה, חטיף הדגנים קורני וספקית מוצרי המזון והטואלטיקה דנשר נפרדים - כך נודע ל"גלובס". חברת ההפצה דנשר תפסיק לספק לרשתות המזון את חטיפי המותג קורני (Corny) בישראל, ובתחילת 2020 הפצתו תועבר לידי חברת היבוא השיווק וההפצה סידס, שמתמחה בתחום המתוקים. בין היתר אחראית סידס להפצה של שוקולד Lindt ושל Tim Tam. בנוסף למתוקים, סידס פועלת בקטגוריות נוספות, בין היתר בשיווק והפצה של בירה קרומבאכר ומוצרי ההיגיינה של ליברס.

לפני כשנתיים איבדה סידס את הפצת המותגים של ענקית הממתקים האמריקאית מארס, אותם הפיצה במשך שנים רבות, זאת בעקבות המיזוג העולמי בינו לבין ריגלי שהחלה להפיץ את המותג בישראל. ככל הידוע, הפצת המוצרים של מארס היוותה חלק ניכר מהפעילות של סידס.

קורני הוא חטיף המיוצר על-ידי קבוצת המזון השווייצרית Hero ומשווק בכ-40 מדינות. כיום בשוק הישראלי קורני הוא המותג החמישי בגודלו בקטגוריית חטיפי הדגנים. המותג נייצ'ר ואלי מוביל את הקטגוריה עם 22%; המותג סלים דליס של מרבה אותו מספקת שסטוביץ עם נתח של 13.2%; המותג אנרג'י של שטראוס אוחז בנתח שוק של 13%; המותג שוגי של תלמה מבית יוניליוור עם 10%; קורני עם 8%; המותג פיטנס של אסם נסטלה עם 6%; וחטיפי מותג פרטי מהווים כ-4% מהשוק. המעבר מתבצע מתוך רצון להגדיל את היקף המכירות של המותג בישראל.

לאחרונה דיווחנו כי דנשר סיימה את ההתקשרות עם הפצת המותג פרימור של חברת גן שמואל מזון.

חברת דנשר שבבעלות משפחת ברק היא אחת מחברות השיווק, הייצור, היבוא וההפצה הגדולות בישראל, והיא מפיצה את מוצריה ל-3,400 נקודות ברחבי הארץ ומעסיקה כ-750 עובדים. 30% מהפורטפוליו שלה מורכב ממותגים בתחום המזון, ו-30% הנוספים בתחומים כמו טואלטיקה וקוסמטיקה. בין המותגים הבולטים שמפיצה דנשר נמנים בטריות אנרג'ייזר, פופקורן פופ סטאר ומגבוני פרש וואנס. בנוסף, דנשר מחזיקה ב-48% ממניות הנציגות הישראלית של חברת אס.סי ג'ונסון.

מדנשר נמסר: "לאחר 24 שנים, בהם בנינו את המותג בישראל, אנו נפרדים. לקראת שנת 2020 נתרחב לתחומים נוספים תוך מיקוד בתחום הבריאות. נמשיך להוביל ולבנות מותגים חזקים מתחומי המזון, בריאות, טואלטיקה וטיפוח".