אלביט מערכות תספק מערך מל"טים לצבא של מדינה בדרום-מזרח אסיה

"גלובס" דיווח ביוני האחרון כי אלביט מקיימת משא ומתן מתקדם עם צבא הפיליפינים לקראת חתימה על עסקת נשק גדולה שתוכננה להיות בהיקף של כ-180 מיליון דולר

מל"ט מסוג הרמס 900 של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
מל"ט מסוג הרמס 900 של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר (א') כי תספק מערך רב-שכבתי של מל"טים מקושרים לצבא היבשה של מדינה בדרום-מזרח אסיה. בהודעתה אלביט לא נקבה בשם המדינה, אך על פי פרסומים זרים מדובר בפיליפינים.

"גלובס" דיווח ביוני האחרון כי אלביט מקיימת משא ומתן מתקדם עם צבא הפיליפינים לקראת חתימה על עסקת נשק גדולה שתוכננה להיות בהיקף של כ-180 מיליון דולר.

היקף העסקה שעליה החברה דיווחה הבוקר הוא 153 מיליון דולר והיא צפויה להתפרנס על תקופה של 22 חודשים. המוצרים שיסופקו במסגרתה כוללים מספר גדול של מל"טים טקטיים ממשפחת סקיילארק, מל"טים מהסוג הרמס 450 ויותר מ-1000 רחפנים חדשים שאלביט מערכות מפתחת באמצעות אחת מחברות הבת שלה, המכונים THOR.

בנוסף לכלים אלה, אלביט תספק ללקוח מדרום מזרח אסיה גם תחנות שליטה ובקרה מתאימות: "פתרונות מל"טים רב - שכבתיים הם המפתח לאספקת עליונות מודיעינית תוך שמירה על רמה גבוהה של גמישות מבצעית", אמר בהתייחס לעסקה מנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס.

בשנה האחרונה אלביט החלה בעבודות לשדרוג עשרות נגמ"שים מסוג M-113 המשמשים את כוחות צבא היבשה של הפיליפינים. במסגרת שדרוג המשוריינים, בחלק מהכלים יותקנו עמדות נשק עם מקלע 12.7 מ"מ ובאחרים יותקנו עמדות מרגמות.

העסקה שעליה דיווחה אלביט הבוקר היא השלישית שעליה מדווחת החברה בשבוע וחצי האחרונים: בשבוע שעבר החברה דיווחה כי חטיבת ראיית הלילה של האריס האמריקאית, שאתה רכישתה היא השלימה באחרונה, קיבלה הזמנה בהיקף של 23 מיליון דולר לאספקת מערכות ראיית לילה דו עיניות לכוחות המארינס של צבא ארה"ב.

לפני כן, החברה דיווחה כי זכתה בחוזה בהיקף של 85 מיליון דולר לתיקון צגים שמותקנים על מטוסי קרב מסוג F-18, עבור חיל הים האמריקאי.