הקשיים בענף התעופה לא פוסחים על אמריקה הלטינית: Peruvian Airlines קרסה

החברה הקטנה מפרו מצטרפת לרשימת החברות הקורסות מהעת האחרונה ובראשן תומאס קוק הבריטית

פרוויאן איירליינס / צילום: שאטרסטוק
פרוויאן איירליינס / צילום: שאטרסטוק

קריסה נוספת בענף התעופה: והפעם חברת תעופה מפרו, Peruvian Airlines. החברה הקטנה מפרו מצטרפת לרשימת החברות הקורסות מהעת האחרונה, ובראשן תומאס קוק הבריטית.

שוק התעופה במדינות אמריקה הלטינית הוא רווחי הרבה פחות לעומת שוק התעופה בצפון אמריקה: לפני נתוני יאט"א, ארגון התעופה העולמי, בשעה שהרווח הנקי בקרב חברות התעופה בצפון אמריקה הסתכם ב-2018 ב-14.5 מיליארד דולר - התוצאות העסקיות בקרב חברות התעופה באמריקה הלטינית הצביעו על הפסד של 0.5 מיליארד דולר.

פרוויאן איירליינס פרסמה הודעה באתר האינטרנט שלה, לפיה כל פעילותה מופסקת "עד להודעה חדשה". הנימוק שסיפקה החברה הוא שהיא לא יכולה לעבוד באופן רגיל לאור ירידה משמעותית במכירות של כרטיסי טיסה על-ידי סוכני התיירות.

עוד טענה החברה לקשיים כלכליים בעקבות מחסור במזומנים, מה שהעיב על יחסיה עם סוכני הנסיעות, כמו גם עם ספקים אחרים. עם זאת, לפי פרסומים שונים, חשבון הבנק של החברה נחסם לאור חובות - מה שלא אעפשר לה לשלם לספקי הדלק.

עוד פורסם כי החברה לא הצליחה להתחרות עם מותגי לואו קוסט מקומיים דוגמת ויוה אייר פרו או סקיי פרו.

נמל הבית של פרוויאן איירליינס, שהחלה לפעול ב-2009, ממוקם בלימה בירת פרו, כאשר הצי שלה מונה 14 מטוסים. ב-2011 היא נרכשה על-ידי קבוצת תעופה מאירלנד והצליחה לבסס את מעמדה כחברה השנייה בהיקפה עם נתח שוק של 15% בפרו. באתר airlinegeeks.com אף צוין כי החברה ניסתה לבדל את המוצר שלה כשהעדיפה למכור כרטיסים במתכונת "הכול כלול" (כבודה, בחירת מושב ומזון), במקום לקרוא נכון את השוק המשתנה ואת דרישות הנוסעים לכרטיסים מוזלים.