מבנקאות לנדל"ן: אורית לרר מצטרפת לדירקטוריון גב ים

לרר, שכיהנה במהלך השנים בכמה תפקידים בכירים בבנק הפועלים, תחליף את ארנון רבינוביץ' כדירקטורית בלתי תלויה

אורית לרר / ענבל מרמרי
אורית לרר / ענבל מרמרי

אחרי קריירה בנקאית ארוכת שנים שהסתיימה בשנה שעברה, אורית לרר מצטרפת לדירקטוריון חברת הנדל"ן המניב גב ים, שעדכנה בימים האחרונים על מינויה כדירקטורית בלתי תלויה. 

לרר, 64, כיהנה במהלך השנים בכמה תפקידים בכירים בבנק הפועלים, באחרון שבהם ניהלה את פעילותו בשוויץ, מה שהחריג אותה מחוק שכר הבכירים ואיפשר לה מזה כמה שנים ברצף להיכלל בצמרת רשימת שיאניות השכר בבורסה.

לאחר שהפועלים החליט על מכירת הפעילות הבנקאית הפרטית שלו באירופה, החליטה לרר לעזוב את הבנק בתום קריירה של כ-40 שנה.

במקביל דיווחה גב ים על סיום תפקידו של ארנון רבינוביץ' בדירקטוריון, לאחר שהצטרף אליו בתחילת 2010, ומסוף שנת 2012 הוגדר כדירקטור בלתי תלוי. בעניינו של רבינוביץ' ציינו בגב ים כי "עקב טעות בתום לב של החברה, המשיך רבינוביץ' לכהן בתפקידו אף לאחר שחלפו 9 שנים מיום מינויו (קרי, לאחר חודש ינואר 2019). משהתגלתה הטעות כאמור, חדל רבינוביץ' לכהן וסיים כהונתו בדירקטוריון החברה".

גב ים, המנוהלת על-ידי אבי יעקובוביץ, עלתה לכותרות בימים האחרונים עם זכייתה במכרז של האוניברסיטה העברית בירושלים להקמה והפעלת פארק עסקים לתעשייה עתירת ידע סמוך לקמפוס האוניברסיטה בגבעת רם שבירושלים.

עיקר פעילותה של גב ים , שבשליטת חברת נכסים ובניין, בה מחזיק אדוארדו אלשטיין באמצעות חברת דסק"ש, מתרכז בתחום הנכסים המניבים בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה וניהול פארקי הייטק, פארקים תעשייתיים, בנייני משרדים, שטחי מסחר, לוגיסטיקה ועוד.

בדומה למניות חברות נדל"ן מניב בולטות נוספות בבורסה, גם זו של גב ים, נהנית מעליות חדות כבר תקופה לא קצרה המובילות אותה להיסחר ברמות שיא, ואחרי קפיצה של יותר מ-50% בערכה מתחילת השנה, היא משקפת לגב ים שווי המתקרב ל-5 מיליארד שקל.