מירי רגב: נתניהו חשש מ"פוטש" בליכוד ולכן הציע פריימריז

לדברי רגב, נתניהו אמר: "אם מישהו רוצה לעשות פוטש, בוא נתמודד, והציבור יאמר את דברו" • הדברים התייחסו לשלב ה-21 יום, הצפוי להגיע אחרי שיו"ר כחול לבן בני גנץ יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה, ומתוך הנחה שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה

מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה הערב (ב') בגלי צה"ל כי לפני כמה ימים ראש הממשלה בנימין נתניהו שקל לצאת למערכת בחירות פנימיות (פריימריז) לראשות הליכוד, כיוון שפחד מ"פוטש" בצמרת המפלגה.

לדברי רגב, נתניהו אמר: "אם מישהו רוצה לעשות פוטש, בוא נתמודד, והציבור יאמר את דברו". הדברים התייחסו לשלב ה-21 יום, הצפוי להגיע אחרי שיו"ר כחול לבן בני גנץ יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה, ומתוך הנחה שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה.

רגב ציינה כי יו"ר מזכירות הליכוד, חיים כץ, הציע לנתניהו לבצע הליך פשוט יותר שיאחד את התנועה מאחורי נתניהו, ללא הצורך בהליכה לפריימריז.

רגב התייחסה גם לציוץ של שר החוץ ישראל כ"ץ מהבוקר, עם חשיפת דברים שנאמרו אתמול (א') בקבינט. "ישראל כ"ץ אולי טעה בכך", אמרה רגב.

השר כ"ץ כתב בטוויטר: "זוכרים את הוויכוח על הסרת העמימות מעל פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית מסוריה? ולפיד שתקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב? טוב, אז הבחירות הסתיימו, ואתמול הבהיר הרמטכ"ל חד-משמעית שהוא זה שיזם את הפרסום משיקולים מקצועיים לחלוטין". 

דובר צה"ל החדש הדי זילברמן כתב היום בטוויטר כי הדלפות מתוך הקבינט לא יוצאות מצה"ל.

 

הוא אומנם לא התייחס לשר החוץ בצורה מפורשת, אך דבריו הובנו כביקורת כלפי השימוש הפוליטי שעשה כ"ץ בדברי הרמטכ"ל אתמול בקבינט.