אדם נוימן נפל מרשימת המיליארדרים; הבנקים המלווים מחפשים חבילת מימון חירום ל-WeWork

בהמשך להורדת דירוג לחברה על ידי פיץ', לרמה שמצביעה על סיכון גבוה לחדלות פירעון, ג'י.פי מורגן עומל על חבילת מימון מחדש כבר בשבוע הקרוב • ביטול ההנפקה שלל מהחברה 10 מיליארד דולר • השווי של נוימן נחתך ב-3.5 מיליארד דולר

אדם נוימן/ צילום:רויטרס
אדם נוימן/ צילום:רויטרס

בנקאי ההשקעות המלווים של WeWork ממהרים להשיג לחברה חבילת מימון חדשה כבר בשבוע הבא על מנת לקנות לה עוד זמן, וזאת לאחר שביטול ההנפקה הותיר את החברה במחסור במזומנים, וזה קרה מהר מהצפוי. המחסור במזומנים מהותי עד כדי מציאת מימון מחדש לסוף חודש נובמבר. רק בשבוע שעבר סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את הדירוג של החברה ל-CCC+, מה שמצביע על סיכון גבוה לחדלות פירעון.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שהוביל את הכנות ההנפקה של חברת חללי העבודה המשותפים, מוביל את המשא ומתן על מימון חדש ואף שוקל תרומה ניכרת לחבילה החדשה, כך לפי מקורבים לנושא. בנק ההשקעות מנסה גם למשוך את הבנקים הגדולים האחרים להשתתף, הוסיפו המקורבים המכירים את מאמציו של הבנק להרכיב את חבילת מימון החירום.

כישלון ההנפקה ללא ספק תרם לקצב שריפת המזומנים שגייסה WeWork בשוק הפרטי. ביטול ההנפקה שלל ממנה עד 4 מיליארד דולר שקיוותה לגייס, ועוד חבילת ההלוואות של 6 מיליארד דולר שהציעו הבנקאים בכפוף להשלמת ההנפקה. מאז ש-WeWork משכה את ההנפקה, אדם נוימן, המייסד המשותף שהוציא מהחברה כ-700 מיליון דולר לפני שניסה להוציא אותה לשוק, הסכים לוותר על תפקידו כמנכ"ל.

סוכנות הדירוג פיץ' מעריכה כי הסדרי המימון הנוכחיים של WeWork עשויים להספיק רק לעוד ארבעה עד שמונה רבעונים, אלא אם כן החברה תפחית במהירות את הקצב בו היא שורפת מזומנים.

ירידה של 3.5 מיליארד דולר בערך הנקי האישי של נוימן

מגזין "פורבס" דיווח כי הערך הנקי של מנכ"ל WeWork לשעבר, נוימן, צנח ל-600 מיליון דולר בלבד, במקביל לצניחת השווי של חברת חללי העבודה מהערכת שווי של 47 מיליארד דולר עד כדי דיבור על פשיטת רגל, וזאת תוך 6 שבועות בלבד.

לפי "פורבס" מדובר בירידה של 3.5 מיליארד דולר בערך הנקי האישי של נוימן, שנבעה מירידה של אחזקותיו בחברה. WeWork הוערכה בינואר האחרון בסכום של 47 מיליארד דולר בהתאם להשקעה של סופטבנק היפנית. עם זאת, WeWork ביקשה לגייס לפי שווי נמוך מ-10 מיליארד דולר בספטמבר. "פורבס" מעריך כעת כי החברה שווה "לכל היותר 2.8 מיליארד דולר".