בצל ההסלמה הביטחונית, הקבינט אישר לאחרונה תוספת לביטחון שהיקפה עשוי להגיע לכ-320 מיליון שקל

ל"גלובס" נודע כי התוספת תובא בקרוב לאישור הוועדה המשותפת לוועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון והיא מיועדת למימון פרויקט בטחוני רגיש הקשור לבטחון השוטף • הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר האוצר משה כחלון נפגשו אתמול

אביב כוכבי צילום: ארז חרודי – עושים צילום
אביב כוכבי צילום: ארז חרודי – עושים צילום

הקבינט המדיני בטחוני אישר לצה"ל להתחיל בביצוע פרויקט ביטחוני רגיש, שהיקפו הכולל עשוי להגיע לכ-320 מיליון שקל. בשלב זה אושר תקצוב שלב א' בפרויקט ובהמשך ישקל תקצוב שאר השלבים במסגרת אותו צורך. ל"גלובס" נודע כי התוספת תובא בקרוב לאישור הוועדה המשותפת לוועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון.

מדובר בתוספת המיועדת למימון פרויקט ביטחוני רגיש הקשור לביטחון השוטף. המסגרת התקציבית הכוללת של הפרויקט היא 320 מיליון שקל אך בשלב זה אושר סכום חלקי שאמור להספיק לממן את השלב הראשון בפרויקט. ההחלטה על תקצוב השלבים הבאים בפרויקט תידון בהמשך.

נזכיר כי באוגוסט אישרה וועדת הכספים תוספת חירום של 355 מיליון שקל להצטיידות מערך ההגנה מפני טילים.

במקביל נמשכים הדיונים בין צמרת צה"ל לאוצר בנושא תוכנית תפנית הרב-שנתית. בשונה מתוכניות קודמות שהיו חמש-שנתיות מבקש הצבא לאשר הפעם תוכנית לעשר שנים. גם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן אימץ את הרעיון והציע במסגרת המתווה לממשלת אחדות שהציג השבוע כי תקציב מערכת הביטחון ייקבע לעשר שנים מראש.

ל"גלובס" נודע כי אתמול נערכה פגישה בנושא תר"ש תפנית בין שר האוצר משה כחלון והרמטכ"ל אביב כוכבי. הדרישה של מערכת הביטחון היא לתוספת תקציב של 40 מיליארד שקל בעשר השנים הקרובות, או 4 מיליארד שקל לשנה. באוצר מתנים את תוספת התקציב בכך שהצבא יתחייב לצעדי התייעלות ממשיים ובהם עצירת פרויקטים יקרים, קיצור נוסף בשירות החובה לבנים ושינוי מודל הקבע באופן שיאפשר להציע חוזים אישיים לקצינים צעירים שהצבא מעוניין לשמר. כפי שנחשף ב"גלובס" במסגרת החוזים האישיים יוכלו הקצינים להנות משכר גבוה משמעותית תמורת ויתור על הסדר פנסיה תקציבית מגיל 43 עד גיל 67.