הרשויות ביפן: על 8 מיליון איש לעזוב את בתיהם בעקבות סופת טייפון

רוחות חזקות וגשמים בהיקף חסר תקדים מכים היום את טוקיו ואזורים נרחבים במרכז יפן • מזג האוויר החריג, שהגיע במסגרת סופת הטייפון הגיביס, הוביל את ממשלת יפן להצהיר על מצב חירום בכוננות הגבוהה ביותר

סופת הטייפון ביפן / צילום: רויטרס
סופת הטייפון ביפן / צילום: רויטרס

רוחות חזקות וגשמים בהיקף חסר תקדים מכים היום (שבת) את טוקיו ואזורים נרחבים במרכז יפן. מזג האוויר החריג, שהגיע במסגרת סופת הטייפון הגיביס, הוביל את ממשלת יפן להצהיר על מצב חירום בכוננות הגבוהה ביותר. לפי הרשויות ביפן, מדובר בסופה החזקה ביותר שתכה את טוקיו מאז 1958. 

מוקדם יותר אדם נהרג מהסופה החזקה. בנוסף, הממשלה המליצה לכמעט 8 מיליון תושבים להתפנות מבתיהם בשל חשש משטפונות ומפולות, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת.

מי ששהה ביממה האחרונה בטוקיו בוודאי הבחין שהעיר, אשר ידועה "כעיר ללא הפסקה", מושבתת כמעט לחלוטין. התחבורה הציבורית מושהית לעת עתה, החנויות סגורות והרחובות ריקים. 

סופת הטייפון "הגיביס", שמשמעותה בפיליפינית "מהירות", מתוכננת להכות במלוא עצמתה באי המרכזי של יפן, הונשו, מאוחר יותר היום. הסופה מאיימת להציף את החלק התחתון של טוקיו, וזאת במקביל לגאות שבכל מקרה מתרחשת בנהר של העיר. 

טוקיו היא אחד מהמקומות הצפופים ביותר בעולם מבחינת אוכלוסיה, עם נהר שחוצה את העיר. כעת בגלל הסערה, הרשויות החלו להוריד את מפלס המים בסכר הממוקם מערבית לעיר.