ויליגר: "מצרים על מחול השדים שנוצר וניסיונות-השווא של ארומה ת"א להתנער מאחריות"

(עדכון) - ממצאי בדיקת משרד הבריאות מנקים את האחריות מספקית הטונה ויליגר • היסטמין הגבוה נבע מאופן הטיפול בטונה לאחר פתיחתה • ארומה ת"א: "נעשה הכול על-מנת שתקלה מסוג זה לא תחזור" • אדם נוסף הגיע לחדר מיון לאחר שאכל כריך טונה בקיוסק בנמל ת"א

ארומה תל אביב / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ארומה תל אביב
ארומה תל אביב / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ארומה תל אביב

עדכון, 18/10, 14:55 - נועצים את האשמה סופית בארומה תל-אביב: אחרי שמשרד הבריאות קבע אתמול כי הרעלת לקוחות ארומה תל-אביב שאכלו מוצרי טונה של הרשת נבעה מאחסון לקוי של הטונה ככל הנראה לאור תקלה במקרר, ממצאי בדיקת המשרד הבוקר מנקים את האחריות של ספקית הטונה ויליגר.

המשרד מפרסם כי כל תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהיצרן "ויליגר" יצאו תקינות. לפיכך ניתן להסיק כי ההיסטמין הגבוה נבע מאופן הטיפול בטונה לאחר פתיחתה.

מויליגר נמסר: "אנו מצרים על מחול השדים שנוצר בשל מחדליה של ארומה תל-אביב ועל ניסיונות-השווא להתנער מאחריותה לארוע המצער. הודעת משרד הבריאות היום כי כל דגימות המעבדה הרבות שנלקחו מהטונה מתוצרתנו תקינות לחלטין ללא יוצא מן הכלל מוכיחות את אשר הבהרנו מתחילת האירוע. הטונה של ויליגר עוברת בקרת איכות קפדנית ונבדקת ספציפית להיסטמין לא פחות משלוש פעמים במהלך היצור. כל אצוות ייצור מוגמרת, בכל תאריך ייצור היוצאת משער המפעל יוצאת לשיווק רק אחרי שנבדקה להיסטמין ונמצאה תקינה".

***

ארומה תל-אביב אחראית להרעלת המזון שבה לקו לקוחותיה אחרי שאכלו מוצרים שהכילו טונה בסניף ברחוב דרך בגין בתל-אביב - כך קבעו תוצאות המעבדה שפרסם היום (ה') משרד הבריאות. 

לפי תוצאות המעבדה הראשוניות שמפרסם משרד הבריאות, מקור ההרעלות בסניף ארומה תל-אביב המדובר היה ככל הנראה באחסון לקוי של טונה באריזה במשקל 2 ק"ג בסניף. תנאי האחסון נחשפו לאחר ששני אנשים לקו בהרעלת מזון ואושפזו השבוע באיכילוב, אך לא מדובר בנפגעים היחידים. במשרד המבריאות ציינו כי התקבלו דיווחים מאומתים על נפגעים נוספים. 

ל"גלובס" נודע כי אתמול (ד') פונתה לבית חולים אישה אחרת שאכלה כריך טונה בסניף אחר של ארומה, והיא שוחררה לביתה. לא רק בארומה תל-אביב לא שמרו על תנאי האחסון - עוד נודע כי אדם מבוגר שאכל טונה בקיוסק פונה גם הוא לבית חולים, ונסיבות המקרה הזה נבדקות.

"משרד הבריאות מבצע בדיקות מעבדה נוספות אשר תוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים. המשרד מבקש להדגיש למסעדות, מטבחים מוסדיים ועסקי מזון אחרים אשר עושים שימוש בטונה, לעשות זאת בהתאם לנהלים של המשרד ובהתאם להנחיות היצרן. חקירות אפידמיולוגיות נוספות מבוצעות בכל מקרה של הודעה על הרעלת מזון", כך הודעת משרד הבריאות הבוקר.

מארומה תל-אביב נמסר בתגובה: "כפי שהודענו - הסניף בו אותר הליקוי נסגר עד הודעה חדשה, ומנות הטונה בכל רחבי הרשת מוחלפות. אנו עורכים במקביל בדיקה מקיפה באמצעות חברה חיצונית, ואת תוצאותיה נפרסם בשקיפות לציבור. עד אז - הסניף לא ייפתח. בריאות הציבור היא הערך העליון ביותר של הרשת, ואנו מבטיחים לעשות הכול על-מנת שתקלה מסוג זה לא תחזור שוב".

עדכון 14:00 - מטופל נוסף הגיע למחלקה לרפואה דחופה לאחר שאכל כריך טונה בקיוסק בנמל תל-אביב. מצבו קל, הוא מקבל טיפול רפואי בחדר הלם ויישאר להשגחה.