שריל סנדברג רומזת: ייתכן שאתמוך באליזבת וורן במרוץ לנשיאות ארה"ב

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, נמנעה מלהשיב בראיון לעיתונאית קייטי קוריק תשובה ישירה בנוגע לתמיכתה בסנאטורית וורן, אך חזרה על כך שהיא דמוקרטית בעמדותיה

שריל סנדברג / צילום: GettyImages
שריל סנדברג / צילום: GettyImages

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול ומספר 2 בפייסבוק, נשאלה במהלך ראיון בכנס של מגזין Vanity Fair האם תתמוך בסנאטורית אליזבת וורן, אחת המתמודדות מטעם המפלגה הדמוקרטית לבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020. סנדברג נמנעה מלהשיב לשאלה ישירות, אך רמזה כי ייתכן שתתמוך בוורן. זאת למרות שוורן פרסמה תכנית לפירוק ענקיות הטכנולוגיה, ויצאה נגד העוצמה והמדיניות של פייסבוק באופן ספיציפי פעמים רבות.

"האם תתמכי בוורן אם תהיה המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב?", שאלה את סנדברג העיתונאית קייטי קוריק. "אני דמוקרטית ותמכתי במועמדים דמוקרטיים בעבר", השיבה סנדברג. כשנשאלה שוב באופן ישיר "מה לגבי אליזבת וורן?", סנדברג נמנעה מלהשיב תשובה ישירה אך חזרה על כך שהיא דמוקרטית בעמדותיה, וכי במשך שנים עודדה שתיבחר אישה לכהן כנשיאת ארה"ב, "דיברתי במשך שנים רבות על הרצון שלי שהבת שלי ושלך יראו אישה כנשיאה", אמרה.

אליזבת וורן  / צילום:   Shutterstock
 אליזבת וורן / צילום: Shutterstock

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג התייחס בשיחות מודלפות שפורסמו באתר דה ורג' לאפשרות שוורן תיבחר כנשיאה, ואמר כי במקרה כזה פייסבוק תיאלץ להיכנס לקרב משפטי נגד ממשל ארה"ב. קוריק שאלה את סנדברג במהלך השיחה על הערתו של צוקרברג בשיחות שהודלפו לפיה במקרה של איום בפירוק על החברה שינבע מבחירתה האפשרית של וורן, צריך "להיכנס לזירה ולהילחם". "מה זה בדיוק אומר?" שאלה קוריק, וסנדברג השיבה כי "נאלץ לחכות ולראות".

סנדברג התייחסה במהלך הראיון גם למודעות הפוליטיות שמתפרסמות בפייסבוק ואמרה כי "אנחנו לא עושים את זה בשביל הכסף. זה חלק מאוד קטן מההכנסות שלנו, וזה שנוי במחלוקת. אנחנו מפרסמים אותן כי אנחנו מאמינים שהן חלק משיח פוליטי. לאורך הזמן, האנשים שהכי הרוויחו מזה היו אלה שהעיתונות לא מסקרת ולכן לא היו יכולים לפרסם את המסרים שלהם בדרך אחרת".

סנדברג גם התנגדה לתפיסה לפיה פייסבוק מתפקדת כתיבת הד בה המשתמשים נחשפים רק לדעות דומות לאלו בהן הם מחזיקים מראש, ואמרה כי 26% מהחדשות שמשתמשים רואים בפלטפורמה בממוצע מייצגים נקודות מבט אחרות משלהם. "השימוש בפייסבוק וברשתות חברתיות מציג למשתמשים נקודות מבט רחבות, ולא צרות יותר".