התחיל מ-250 מיליון דולר ומשם צלל: בכמה נמכר "הבית היקר ביותר בארה"ב"?

"מיליארדר", הבית בלוס אנג'לס של מלך תיקי היד ברוס מקובסקי, נחשב ליקר ביותר בארה"ב כשהועמד למכירה ב-2017 • אחרי שלוש שנים, הבית, שכולל 12 חדרי שינה, חדר ממתקים ומעלית מצופה בעור נחש, סופסוף מצא קונה

סלון בסגנון מועדון לילה, מתוך הבית / צילום: סיימון ברלין
סלון בסגנון מועדון לילה, מתוך הבית / צילום: סיימון ברלין

עם תג מחיר של 250 מיליון דולר, "מיליארדר" - הבית בלוס אנג'לס של מלך תיקי היד ברוס מקובסקי, היה היקר ביותר בארה"ב כשהוא הוצע למכירה ב-2017. עכשיו, אחרי כמה וכמה הורדות מחיר, הוא מצא קונה ב-94 מיליון דולר, לפי מקורבים.

המסע הארוך למציאת רוכש ל"מיליארדר" משקף את התהפוכות בשוק נכסי היוקרה בלוס אנג'לס. אחד הבתים המושקעים ביותר בארה"ב, שכולל חדר ממתקים ומעלית מצופה בעור תנין, הועמד על המדף בתקופה שבה שוק היוקרה היה לוהט במיוחד - ובתים שנמכרו במעל ל-100 מיליון דולר היו דבר שבשגרה. 

חדר ממתקים  / צילום: סיימון ברלין
 חדר ממתקים / צילום: סיימון ברלין

כעת, כעבור כמעט שלוש שנים, למרות קומץ עסקאות גדולות, המחירים עומדים בפני לחץ של היצע-יתר של נכסי יוקרה. לאחרונה מכרה פטרה אקלסטון, בתו של מייסד מרוצי פורמולה 1, את ביתה בהולמבי הילס, שהיה ידוע כאחוזת ספלינג (בזכות הדייר הוותיק שלו, מפיק העל ארון ספלינג), ב-120 מיליון דולר, הרבה פחות מהמחיר המבוקש המקורי שעמד על 200 מיליון דולר בשנת 2016.

עסקאות מסוג זה אמנם מעידות על ביקוש לנכסים סופר-יקרים באזור לוס אנג'לס, אבל הן לא הורידו את עודף הנכסים בשוק הזה ולא שינו את תמונת השוק הנוכחית.

מקובסקי לא נזקק להלוואות כדי לבנות את ביתו. הוא עשה הון ממכירת תיקי עור במחירים זולים בערוץ הקניות הביתיות QVC, והוא לא חסך במאמצים ובכסף. הוא קנה את המגרש ב-2013 ב-11 מיליון דולר ממייקל סטרהאן, מנחה תוכנית ראיונות בטלוויזיה וכוכב כדורסל בעברו. הוא הרס את הבית שעמד על המגרש, והקדיש שלוש שנים לבניית "המיליארדר".

צילום חיצוני של הבית / צילום: סיימון ברלין
 צילום חיצוני של הבית / צילום: סיימון ברלין

הוא מילא את הבית באביזרי יוקרה ממעצבים כמו פנדי, רוברטו קבאלי ולואי ויטון. הבית, שמתפרס על שטח של 3,520 מ"ר, מכיל מכוניות ואופנועים בשווי כ-30 מיליון דולר ומעל ל-125 יצירות אמנות אותן מקובסקי אסף. כך למשל, לפני שנתיים, בנהיגה בבוורלי הילס, מקובסקי הבחין בפסל ענק של מצלמה במרכז חנות מצלמות. הפסל לא היה למכירה, אך הוא הציע תמורתו מיליון דולר והציב אותו במרכז הסלון הגדול ביותר בביתו.

הבית ממוקם בבל אייר ובעל ארבע קומות. הוא מצויד ב-12 חדרי שינה, 21 חדרי שירותים ורחצה, שלושה מטבחים, חמישה ברים, שני מרתפי יין, אולם באולינג של ארבעה מסלולים, משטח נחיתה למסוקים, חדר כושר, אזור משחקים ובריכת שחייה באורך 30 מטר, אשר מאחוריה יש מסך קולנוע ענק. הבית שוכן ליד אחוזת יוקרה נוספת, שמוצעת כעת למכירה ב-180 מיליון דולר.

בריכת שחייה עם מסך קולנוע  / צילום: סיימון ברלין
 בריכת שחייה עם מסך קולנוע / צילום: סיימון ברלין

בראיון ב-2017, הצדיק מקובסקי את תג המחיר של הבית: "מבחינתי לא הגיוני שמישהו מוציא 250 מיליון דולר על יאכטה מפוארת שהוא שוהה עליה שמונה שבועות בשנה, אבל מוציא רק 30-40 מיליון דולר על בית".

זהות קונה "המיליארדר" אינה ידועה. הוא יוצג על ידי בן בקאל מסוכנות הנכסים Revel Real Estate.