תשואה של 245% בשלוש שנים: אודיוקודס סגרה רבעון עם שיפור של 20% ברווח התפעולי

אחרי עלייה של 55% בשנה האחרונה, אודיוקודס כבר שווה כ-2 מיליארד שקל • דיווחה על צמיחה ברווחים ובהכנסות ברבעון השלישי • המנכ"ל אדלסברג: "אנו ממשיכים ליהנות מהצמיחה בשוקי התקשורת האחודה והתקשורת האחודה כשירות ומהמעבר המואץ של ספקי שירותי תקשורת לפתרון All-IP"

חברת אודיוקודס , שאותה מוביל המנכ"ל והמייסד שבתאי אדלסברג, מדווחת על רווח נקי של כ-4.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה (14 סנט למניה), עלייה של 7.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 51.4 מיליון דולר, צמיחה של 15.5% לעומת הרבעון המקביל.

אודיוקודס מספקת פתרונות להעברת קול ברשת (VoIP). החברה מחלקת את פעילותה לשני תחומים: מוצרים ושירותים. הכנסות החברה מתחום המוצרים רשמו עלייה של 14.7% לרמה של כ-35 מיליון דולר, וההכנסות משירותים גדלו ב-16.4%, והסתכמו בכ-16.3 מיליון דולר ברבעון.

השורה התפעולית של אודיוקודס הצביעה על רווח של כ-6 מיליון דולר, עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל, ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון האחרון ב-7.4 מיליון דולר, 24 סנט למניה, עלייה של 27% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2018. מניית החברה (נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב) הגיבה לדוחות בעלייה קלה, והשלימה מהלך התקדמות של 55% בשנה האחרונה. שווייה של החברה הגיע לכ-2 מיליארד שקל - זינוק של 245% בשלוש שנים.

עוד דיווחה החברה, כי תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-4 מיליון דולר. בקופתה של החברה היו בסוף ספטמבר מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, ובטוחות סחירות לטווח קצר בהיקף של 69.5 מיליון דולר.

אודיוקודס תוצאות הרבעון השלישי במיליוני דולרים
 אודיוקודס תוצאות הרבעון השלישי במיליוני דולרים

עלייה של 33% ברווח מתחילת השנה

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-147 מיליון דולר. ההכנסות מתחום המוצרים רשמו עלייה של 12.3% לרמה של כ-100 מיליון דולר וההכנסות משירותים גדלו ב-14.6% והסתכמו בכ-47 מיליון דולר בתקופה זו. הרווח התפעולי של אודיוקודס גדל ב-46% והגיע ל-16.4 מיליון דולר ובשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי של כ-12 מיליון דולר, עלייה של 33% לעומת התקופה המקבילה.

המנכ"ל אדלסברג ציין עם פרסום הדוחות, כי "אנו ממשיכים ליהנות ממגמות הצמיחה בשוקי התקשורת האחודה והתקשורת האחודה כשירות (UCaaS) ומהמעבר המואץ של ספקי שירותי התקשורת לפתרון All-IP. הביצועים החזקים שלנו בקווי הפעילויות השונים, הנתמכים במגמות צמיחה אלו, אפשרו לנו להרחיב את פעילותנו העסקית. שיפרנו את ביצועינו הפיננסיים הן בצד ההכנסות והן בצד הרווחיות".

אודיוקודס נכנסה לפני כשנתיים לתחום המתפתח של ה-Voice AI, אפליקציית בינה מלאכותית לקול: "זה תחום שגדל בצורה מאוד מהירה והוא מאוד קשה טכנולוגית. בישראל, אנחנו סוג של אימפריה בתחום, ואולי נרכוש חברה כדי להתפשט גלובלית לשפות נוספות", אמר אדלסברג בריאיון ל"גלובס" לפני כחודש.

בתשובה לשאלה אם אודיוקודס עצמה היא יעד לרכישה הוא אמר אז: "כן, זה ג'ונגל. יש חיות מכל מיני גדלים, לפעמים אתה טורף ולפעמים נטרף. יש לנו שם מצוין עד כדי כך שהמתחרה העיקרי שלנו טוען שאנחנו חברה מדהימה. קיבלנו לא מעט הצעות רכישה, אבל מעולם לא נפנינו להסתכל עליהן כי אנחנו חושבים שהגדולה של חברה במצבנו היא שהיא עברה לא מעט, שהיא 26 שנה על הכביש, עם טכנולוגיה חזקה, אנשים טובים ושיפור ניכר בתהליכי ניהול, כך שאנחנו לא חוזרים על טעויות - אנחנו עובדים כמכונה די משומנת. הנתונים הם שהתעשייה גדלה, אנחנו גדלים ויש הזדמנויות חדשות".