לקראת השבוע בשווקים: האם וול סטריט תקבע את רמת השיא?

בהמשך לעליות בשישי האחרון, עיני השוק מופנות לביסוס רמת השיא שקבעו המדדים המובילים • מתחילת השנה זינק הנאסד"ק ב-25% • עונת הדוחות מעלה הילוך: טבע תפרסם את תוצאות הרבעון השלישי ביום חמישי הקרוב • בארה"ב יפורסמו נתוני הזמנות במגזר התעשייה לחודש ספטמבר ומדד מנהלי הרכש למגזר השירותים • התחזית השבועית של גלובס

שור וול סטריט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
שור וול סטריט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שבוע המסחר מעבר לים צפוי להיפתח מחר (ב') על רקע השיאים שנקבעו בוול סטריט ביום שישי האחרון בהמשך לפרסום נתוני תעסוקה חיוביים. מדד הנאסד"ק קפץ בכ-1% ובכך השלים מהלך עליות פנומנאלי של 25% מתחילת השנה, מדד S&P 500 ננעל ברמת שיא כל הזמנים מעל לרמה של 3,066 נקודות. בשבוע החולף הפד הוריד כצפוי את הריבית ב-0.25%, אך אותת על הפוגה בקצב ההורדה.

אלו האירועים שצפויים לרכז עניין השבוע:

1. עונת הדוחות מעלה הילוך

לאחר פרסום תוצאות גוגל, אפל ופייסבוק בשבוע שחלף, עונת הדוחות בוול סטריט מעלה הילוך וביום שני של השבוע ידווחו החברות אובר, אנדרארמור, גרופון, הרץ ועוד; חברת התרופות אלרגן תדווח על תוצאותיה הכספיות ביום שלישי; הישראליות סולאראדג' וסייברארק, רוקו, ובאידו ידווחו ביום רביעי. טבע הישראלית תדווח על תוצאותיה ביום חמישי הקרוב. נזכיר כי בדוחות הרבעון השני של השנה טבע הציגה תזרים שלילי, מה שמעלה את הפוקוס לגבי יכולתה לשרת את החוב למשקיעים. כמו כן, מעניין יהיה לראות את התייחסותה של טבע לפרשת משככי הכאבים בארה"ב, בהמשך להסדר שגובש ועליו דיווחה החברה מוקדם יותר החודש. 

2. מאקרו

בשבוע החולף הפד הוריד את הריבית ב-0.25%, ובכך נרשמה הורדה שלילית מאז חודש יולי האחרון. עם זאת, היו"ר פאואל אותת על פסק זמן בקצב הורדות הריבית, אך לגבי העלאתה, ציין פאואל כי דרושה עלייה משמעותית באינפלציה כדי שזה יקרה. למרות מגמת הירידה בקצב הצמיחה הכלכלות עדיין צומחות, אם כי בקצב נמוך מבעבר, והפד צפוי לבחון את נתוני המאקרו מכיוון הכלכלה האמריקאית כאינדיקציה להמשך המדיניות. בשישי האחרון פורסמו נתוני תעסוקה חיוביים ולפיהם מספר המועסקים בשוק העבודה האמריקאי עלה מעבר לצפוי ב-128 אלף ונרשם תיקון מעלה של 95 אלף מועסקים בנתוני אוגוסט-ספטמבר. 

לדברי אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות: "אין כמעט נתון אחד בדו"ח התעסוקה של חודש אוקטובר שהוא לא מצוין. ראשית, תוספת המשרות היתה גבוהה באופן משמעותי מהצפי. שנית, נתוני אוגוסט-ספטמבר עודכנו כלפי מעלה ב-95 אלף משרות כך שתוספת המשרות החודשית הממוצעת של שלושת החודשים האחרונים עומדת על 176 אלף. שלישית, אם לוקחים בחשבון את 46 אלף העובדים של GM שנגרעו מהדוח על רקע שביתה וחזרו כבר לעבוד הרי שמספר המשרות החדשות באוקטובר היה גבוה יותר באופן משמעותי, מה שצפוי לבוא לידי ביטוי בנתון חזק בנובמבר. רביעית, הדו"ח כולל גם 20 אלף עובדים זמניים שגויסו בחודשיים האחרונים להכנות לקראת סקר האוכלוסין של 2020 וסיימו את תפקידם כך שגם נתון זה הוא זמני בלבד. חמישית, על אף ששיעור האבטלה עלה ב-0.1% ל-3.6%, עליה זו נובעת אך ורק מעליה בשיעור ההשתתפות בכח העבודה".

"עם זאת, מכיוון שהמטען הגנטי לא מאפשר לנו שלא לחפש את הנקודות הרעות נציין שהקצב החצי שנתי של תוספת המשרות ממשיך להאט, מה שצפוי לייצר רוח חזיתית לצריכה הפרטית; נתוני 2019 יעודכנו בינואר באופן משמעותי כלפי מטה כך שכנראה ההאטה גם חדה מכפי שכרגע ידוע; ולמרות ששוק העבודה מרשים בחסינותו, קצב הגידול השנתי בשכר לא ממריא ונותר ברמה של 3.0%", כתב גרינפלד.

בשבוע הקרוב יתפרסמו מספר נתונים חשובים בארה"ב, כמו הזמנות במגזר התעשייה לחודש ספטמבר, שיפורסמו מחר, מדדי מנהל הרכש בענפי השירותים, בשלישי, אשר משקף את הפעילות בסקטורים חשובים למעט התעשייה. באירופה, ביום רביעי יפורסמו נתוני המסחר הקמעונאי לחודש ספטמבר.

3. בשוק המקומי, דוחות רבעוניים

עונת הדוחות לרבעון השלישי מעלה הילוך. מחר תפרסם איי.אפ.אפ את תוצאותיה הכספיות, עוד יפרסמו החברות אמות, וסאפיאנס. ביום רביעי ידווחו אורמת, פריון ופריגו. ביום חמישי תדווח טבע, כאמור, וגם כיל, נובה, פרוטליקס ולייבפרסון.